Tasques setmana del 27 d’abril a l’1 de maig

Esperem que estigueu bé i us felicitem per totes les activitats que esteu fent i animar-vos per a que més nens i nenes ens envieu notícies vostres tant al correu de l’aula com al padlet d’EI5. Com hem anat dient des que va començar aquesta situació, no pretenem que sigui un problema més, el fer les recomanacions, sinó, que volem ajudar a la rutina i benestar dels nens i nenes.  Per aquesta raó, res és obligatori però si que esperem fotos, correus, dibuixos vostres per a poder mantenir el contacte i la motivació dels infants. 

Aquesta setmana hi ha dues activitats amb data d’entrega, d’aquesta manera ens assegurem que si heu de fer una tria d’activitats, aquestes dues hi siguin.

Sobretot fer-vos saber que podeu comptar amb nosaltres pel que necessiteu en aquests moments.

Aprofitem també per a recordar que les fitxes per a imprimir són un recurs, si no és possible la impressió ho podeu fer en un full a part sense problema. 

  

RUTINES

Per començar el dia, podeu continuar escoltant les cançons proposades en les anteriors setmanes.

 

COMUNICACIÓ I LLENGUATGE

Llenguatge oral

Joc en família: Juguem a les endevinalles

http://www.xtec.cat/~scervell/reculls/endevinalles.htm

Jugueu a endevinar l’animal o objecte, a veure si ets capaç d’endevinar-ne algun! N’hi ha de fàcils i alguns de més complicats. Series capaç d’inventar-te una endevinalla? O aprendre una endevinalla de memòria?

Ens la vols fer a  nosaltres? Penja-la al padlet en format video, gravació de veu, o escrita, i a veure si la podem contestar.

Per contestar les endevinalles ho podem fer amb els comentaris, a sota de la publicació del padlet.

 

Llenguatge escrita

Grafomotricitat:

L’acte de cosir, és un acte que requereix molta concentració i una motricitat fina molt acurada per part de l’infant. Ajuda a fer un treball de precisió del canell i la mà.

Amb un tros de cartó o cartolines de colors fes forats i després passa-hi un fil de llana o corda, com si estiguessis cosint.

En aquest document teniu unes plantilles per a copiar, però també podeu fer els forats seguint el dibuix que volgueu o formant una lletra, com en els exemples.

Noms de la classe 

A l’aula ja havíem començat a treballar el nom en lletra lligada, us enviem els noms de cada aula per a que podeu reforçar la lectura i escriptura en lletra lligada del nom propi i el nom dels companys/es. 

CONILLS / VOLCANS / DINOSAURES

La idea és fer-ho directament a la tablet o ordinador. Podeu resseguir de la mateixa pantalla, podeu jugar a reconèixer el nom, a buscar el nom d’un amic/ga, copiar els noms en un full, etc. 

? Alerta! aquesta tasca té data d’entrega: Envia’ns el teu nom en lletra lligada al correu de la classe el divendres 1 de maig.

LLENGUATGE MATEMÀTIC

Comptem:

Amb pintura o gomets continueu el cos del cuc, fixant-vos en el número que hi hagi al davant, si no teniu impresora podeu fer-ho en un full apart (fitxa cuc).

? Alerta! Aquesta activitat té data d’entrega: envia’ns una fotografia del resultat de la fitxa del cuc, al correu de la classe, el divendres 1 de maig.

Per si algú vol ampliar una mica més: completa el cuc amb la numeració adequada (Completa el cuc)

EXPRESSIÓ ARTÍSTICA

El collage: retallem i enganxem

Busca una fotografia, que tinguis per casa, de la teva cara i retalla-la, després, busca en revistes o diaris, les diferents parts del cos, retalla-les i composa la figura humana. Pots adornar-la amb barrets, perruques, flors, bolsos, etc. Ja saps creativitat al poder! 

Abans de començar a composar la figura humana, podeu jugar a identificar verbalment les parts del seu cos o amb un nino o nina de joguina que tinguin a casa. 

Una cançó divertida per a treballar les parts del cos:

DESCOBERTA DE L’ENTORN

Observació i comprovació de la densitat dels líquids mitjançant la velocitat amb què cau una llavor en el seu interior.

Materials:

  • Dos gots iguals i transparents
  • Una ampolla transparent amb aigua
  • Una ampolla amb oli
  • Llavors crues (cigrons, mongetes, blat de moro…)

Els nens observaran les dues ampolles, agitant-les; així veuran la diferent consistència dels dos líquids (aigua i oli). Posar a cada got la mateixa quantitat de líquid i farem una cursa de llavors a veure quina arriba abans al fons del got; aquest procés és molt ràpid i cal avisar de pressa en començar i en acabar. Anotarem les prediccions que facin els nens sobre el perquè passa: La llavor que cau en el líquid que no és aigua va més lenta perquè el líquid és més espès, més dens,… La llavor que cau en el got d’aigua va més de pressa.

Preguntes que podeu fer per fer prediccions i possibles resultats de l’experimentació:

– Què noteu si agafeu les ampolles i les moveu? I si les tombeu?

– Quina diferència veieu entre l’oli i l’aigua?

– Creieu que les dues llavors arribaran alhora?

– Creieu que alguna anirà més de pressa? Quina?

– Quina anirà més a poc a poc? Per què?

– Què passarà si tirem altra vegada dues llavors més? Quina arribarà primer a baix? Quina anirà més lenta? Per què?

MÚSICA

Aquesta setmana us proposo la construcció d’un instrument amb material reciclat. Hi ha moltes idees i podeu fer la vostra proposta. Jo us adjunto un vídeo amb una idea senzilla per fer amb els més petits i petites. No cal que sigui igual, podeu fer servir tota la vostra creativitat. Podeu penjar fotos al padlet. 

 

AUTOCONEIXEMENT I GESTIÓ DE LES EMOCIONS

 

Aquesta setmana utilitzarem un dels recursos més enriquidor per treballar les EMOCIONS. Ho farem a partir del conte “El Monstre de Colors “.

Aquest conte ens ajudarà a treballar i identificar les diferents emocions a partir dels colors i donarà peu a fer petites reflexions de com ens sentim i quines emocions hem experimentat.

Feu clik al següent enllaç per veure el vídeo :

A més a més, podeu utilitzar la fitxa que us adjuntem amb el EL MONSTRE DE COLORS. Podeu deixar al vostre fill/filla  els colors que tingueu a casa  (llapis, retoladors, ceres)  relacionats amb les emocions i que cada nen o nena esculli de quin color el vol pintar. Possiblement estarà representant la seva emoció.

Si no disposeu d’una impresora, no us preocupeu, el podeu dibuixar vosaltres mateixos. 

Podeu aprofitar  per  parlar sobre les emocions amb la vostra família o bé ens podeu enviar un video al padlet de com us sentiu i així ho compartiu amb nosaltres.

Per exemple: “ Hola sóc la Berta i avui estic CONTENTA, ENFADADA, TRISTA…. perquè….”· 

Lligat al conte del “monstre de colors” pots dibuixar i decorar els diferents pots amb diferent material dels colors del conte i escriure’n l’emoció corresponent: ALEGRIA, POR, CALMA, AMOR, TRISTESA I RÀBIA.

 

ENGLISH

Aquesta setmana es farà la proposta de veure la cançó de les parts del cos en anglès i podeu fer també el ball (expressió corporal), si voleu penjar-ho al padlet per compartir amb els altres.

 

Head, shoulders, knees, toes

Head, shoulders, knees, toes

Eyes, ears, mouth, nose

Head, shoulders, knees, toes

Head, shoulders, knees and toes

Knees and toes

Head, shoulders, knees and toes

Knees and toes

And eyes, and ears, and mouth and nose

Head, shoulders, knees and toes

Knees and toes

 

PSICOMOTRICITAT

Jocs Just dance: aquesta setmana per a moure l’esquelet us passem diferents cançons de Just dance, si us animeu ens podeu compartir un vídeo al padlet. 

 

TIC

En aquesta web, clicant a la motxilla que posa de P3 a 2n, trobareu diferents propostes de jocs educatius:

http://www.ceip-diputacio.com/la%20motxilla.htm

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>