Tasques setmana de l’11 al 15 de maig

Hola a tots i a totes de nou. Esperem que amb la sortida al carrer, podeu gaudir del sol, tornar a córrer i estigueu més animats.

Des d’aquí us felicitem per com esteu participant, tant en el padlet, com al correu de l’escola i com esteu de motivats per a fer les recomanacions que us enviem. 

Continueu així i sobretot, no perdeu el vostre somriure!

 

RUTINES

Continuem amb les rutines setmanals per a començar el dia.

 

COMUNICACIÓ I LLENGUATGES

Llenguatge oral 

Crear un conte a partir de les imatges i frases del document adjunt: “La fàbrica de contes”

Enregistreu el conte inventat, fins i tot podeu fer un petit teatre i ens ho envieu per vídeo o àudio al al correu. Sabem que sou uns grans artistes! 

Fer el teatre per a representar el conte: L’activitat consisteix a llegir o inventar-se un conte mentre els nens i nenes representen les accions narrades. Els materials seran els que creieu necessaris per interpretar la història del conte.

Si no disposeu d’impresora, podeu crear vosaltres mateixos els personatges dibuixant-los o agafant diferents ninos de casa vostra.

?Alerta! aquesta activitat té data d’entrega: diumenge 17 de maig

Llenguatge escrit

Després de crear el conte ara toca la presentació dels personatges utilitzats:  En un full apart, escriu els personatges que heu escollit pel vostre conte: un dibuix, qui és i el seu nom. Fitxa dels personatges

Intenteu fer-ho sense ajuda. Com us diem al cole, el més important és que us animeu a deixar-vos anar… així que vinga valents que ho fareu molt bé!

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

Quinzet

Durant aquesta setmana podeu fer dues de les preguntes que us adjuntem a continuació (Càlcul mental), per a treballar el càlcul mental. Així també teniu un full d’exemples de preguntes de càlcul per a anar fent quan convingui.

 

Juguem a fer sumes!

Material necessari:

  • Post-it o papers de colors
  • Retoladors

Preparem els papers amb operacions i resultats. Exemple: en un paper posem “2+3=” i en un altre paper hi escrivim el resultat “5”. I així amb unes quantes sumes.

Després col·loquem els papers en una paret, o la nevera, o la taula, barrejats.

Quan ens donin la senyal de ya! comencem a fer les operacions i  buscar els resultats el més ràpid possible!

Podem cronometrar el temps que triguem en fer-les, i anar-ho repetint aquests dies, per veure si millorem el resultat.

 

DESCOBERTA DE L’ENTORN

Ous saltadors que no es trenquen

Materials necessaris: 

  • got/pot de vidre
  • ou
  • vinagre

Per aquest truc tan senzill que conquistarà als més petits n’hi haurà prou un ou, vinagre i molta paciència. Tan sols cal deixar submergit l’ou en vinagre (totalment cobert)durant 48 hores. En treure’l, l’ou haurà canviat la seva composició i votarà com una autèntica bola saltarina. Atenció: no el feu botar des d’una distància gran, perquè l’ou s’obrirà.

Fer preguntes abans: Com és la closca de l’ou? Si el deixem anar què passaria? Què penseu que passarà amb l’ou quan el posem en vinagre? 

Fer preguntes durant: Què observeu mentre l’ou està en vinagre? Què li pot passar quan es posa amb el vinagre?

Fer preguntes després: Com està l’ou desprès de les 48 hores? Quin tacte té? L’ou es trencarà si el llencem a terra? Què passarà si el deixem anar? 

Autoavaluació:

Al llarg d’aquestes setmanes us hem proposat varies activitats d’experiments i de coneixement de l’entorn.

Us passem un termòmetre de sensacions, en concret per a les activitats de descoberta de l’entorn, però també el podeu fer servir en qualsevol altre moment del dia.

En aquests moments no només volem saber com de bé feu les propostes, sinó també i molt important, com us sentiu al fer-les. 

El termòmetre l’han d’omplir els infants, tal i com ells sentin, ja que, el que pretenem amb això, és que hi hagi una petita autoavaluació després de fer la feina.

Verd: li agrada, està motivat, es planteja preguntes, té ganes de saber-ne més,…

Taronja: si no li agrada gaire, si es motiva però li costa,…

Vermell: no li agrada gens, no vol fer les activitats, li ha costat molt fer-la…

Us adjuntem un termòmetre de sensacions per a imprimir o, fins i tot, el podeu dibuixar vosaltres mateixos, … com us vagi millor. Amb un clip, una agulla, un gomet o simplement el vostre nom amb cel-lo, situar-vos en com us sentiu després de fer aquestes activitats de descoberta de l’entorn.

 

AUTOCONEIXEMENT I GESTIÓ DE LES EMOCIONS

Conte: DE QUIN COLOR ÉS UN PETÓ?  

Parleu del que heu vist al conte: Quins personatges hi surten? Quines coses li agraden a la minimoni i quines no? Quines coses us agraden a vosaltres? I tu de quin color creus que són els petons?

Dibuixa a la minimoni en un full i plasma-hi els petons de la teva família, pintant-vos els llavis, podeu fer tants petons com vulgueu. També val al cos dels germans/es i pares, si us deixen.

 

EXPRESSIÓ ARTÍSTICA

Papallona de Primavera

Material:

  • Paper o cartolina
  • Retolador negre
  • Pintura, pinzells ( al defecte colors ) 
  • Punxó ( sinó tisores)
  • Imaginació

Ara que podem continuar amb el plaer d’observar la natura durant la primavera amb els animalets que ens envolten, podeu fer un dibuix d’una papallona volant lliurement.

Primer dibuixeu un marc que delimiti el quadre. Després, dibuixeu un paissatge amb una gran papallona al centre, pinteu-lo i punxeu amb un punxó, pel voltant de les ales i l’efecte serà com si la papallona estigués volant. 

Si no disposem de punxó, podem dibuixar el paissatge i una papallona en un altre full, retallar-la i enganxar-la per la part del cos, de manera que si la dobleguem una mica és com si estigués volant.

 

TIC

Aquest joc permet treballar les matemàtiques i comptatge, de manera més lúdica amb el personatge que ens va proposant sumes a resoldre.

https://scratch.mit.edu/projects/179199609/fullscreen

A partir de la tria d’un dels personatges, apareixen un seguit d’activitats molt visuals on es treballa el domini del ratolí però també l’orientació espaial a través del joc i la imaginació.

https://www.fungooms.com/

 

PSICOMOTRICITAT

Joc del laberint de raig X

Per aquest joc necessitem cintes, ja sigui de roba, de paper de seda, plàstic, llana o cel·lo. Escollir un passadís de casa o sota la taula del menjador. Anar enganxant la cinta a les parets o a la taula com el que es veu a la imatge.Podem posar també algun picarol o campaneta amb alguna cinta o unit a la llana. 

El joc consisteix en ser capaç de passar sense que soni el picarol o sense tocar la cinta. S’estableixen un màxim de 4 errors per passar, si la campana sona una vegada més, hauran de començar de nou el laberint.

 

ANGLÈS

Aquesta setmana us deixem un enllaç. Es tracta d’un formulari on els infants hauran de respondre unes preguntes referides a la llengua anglesa. Tenim en compte que les famílies els haureu d’ajudar en la part de gestió tecnològica.

Accés a les preguntes

És important que la feu perquè ens servirà per recollir evidències sobre la llengua anglesa.

?Alerta! aquesta activitat té data d’entrega: diumenge 17 de maig

 

Que tingueu bona setmana!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>