COM AJUDAR ALS NOSTRES FILLS I FILLES DURANT AQUESTS DIES QUE ROMANDRAN A CASA :
Degut a l’extraordinària situació en la que ens trobem està bé recordar que aquests dies sense escola, no són dies de vacances, és per això que recomanem que a casa es segueixin treballant aspectes com:
- les rutines i hàbits d’autonomia
- aprofitar moments amb els infants per a reforçar els aprenentatges duts a terme a l’escola.
- buscar estones compartides per a mirar contes
- jugar a jocs de taula
- jocs de lògica
- escriptura espontània
- estones de conversa, etc.
Hem d’intentar buscar espais per a mantenir la motivació per aprendre que fins ara mostren a l’escola.
Llenguatge Oral
- Mirar contes i que els mateixos infants expliquin la història.
Actualment hem fet El Frederick i quin gust té la lluna?
- Descriure qualsevol imatge del conte.
- Buscar un personatge a partir de la descripció.
- Fer un dibuix del que més ens ha agradat del conte.
- Joc de paraules: dir paraules que comencin per una lletra (fins ara hem treballat fins la lletra -ny).
- Inventar-nos una història (escollir diferents personatges i que ells mateixos puguin inventar-se una història amb ells). Fins i tot dibuixar-los i teatralitzar la història inventada.
- Exemple de joc de paraules: Dobble ( vocabulari )
Llenguatge escrit
- Escriure nom i cognom.
- Introducció a la lletra lligada: escriptura del nom propi i reconeixement dels noms dels companys/es.
- A partir del conte escriure alguna paraula espontàniament ( personatges, paisatge,… )
- Buscar alguna paraula en concret i intentar desxifrar que hi diu ( fonològicament) fer el so i el nom de les lletres que la composen.
- Jugar a la paraula secreta: s’escriu una paraula i el nen/a l’ha d’intentar llegir, també es pot fer a la inversa.
- Escriure llista de coses que necessitem ( paraules curtes ).
- Retallar revistes i escriure què és?
- Escriptura espontània d’un dibuix…
Llenguatge plàstic
- Posar diferents materials a l’abast dels infants per a retallar, enganxar, modelar, dibuixar amb pintura, ceres, colors…
- Dibuix del propi cos.
- Dibuix
- Copiar algun dibuix ( calcar ).
- Crear dibuixos amb figures geomètriques.
- Actualment estem treballant Van Gogh- reproduir alguna de les seves obres.
Llenguatge musical i descoberta d’un mateix
És un bon moment per passar grans estones amb els infants i expressar mitjançant el nostre cos.
Llenguatge digital
Ordinador: Paint. La motxilla educació infantil
Tablet: letterschool-learn to write ABC, buho boo (aplicacions gratuïtes).
Programació (amb tablet): Bee-bot, scratchJr., light bot (aplicacions gratuïtes)
Llenguatge matemàtic
- Numeració fins al 8 ( treballat actualment) : escriure el número, dibuixar o comptar tants objectes com el número indica.
- Comptar fins al 30 ( diferents materials: joguines, taps, colors,… ).
- Fer sèries de dos o tres elements amb objectes o joguines de casa.
- Jocs matemàtics: oca, domino, parxís, cartes (ordenar per numeració, reconèixer el número més gran i més petit) , amb daus omplir forats amb taps, classificar objectes segons criteris (blau, petit…).
Lince, hundir la flota, tangram, IQ puzzler pro, puzzles, geoplà,…
- Problemes càlcul mental ( quinzet) :
Si tens 4 contes i te’n prenc 2. Quants contes te’ns ara?
Si la Laura té un paraigües i l’avi li porta un altre. Quants paraigües té ara?
Si tens 4 retoladors i 1 s’ha gastat? Quants en tens?
- Parar la taula:
Si som 4 persones per dinar, quants plats necessitem? I forquilles… ?
Descoberta de l’entorn
Aquest curs hem realitzat el projecte del nom de la classe: conills, volcans i dinosaures. Actualment podeu preguntar als infants que han après, segur que us sorprenen. També sempre escolteu les seves preguntes i ajudeu-los a respondre les inquietuds vers del tema que encara els hi pugui sorgir. Seria un bon moment també per a realitzar alguna manualitat com a mascota de la classe. Segur que ells es mostren molt motivats.
Actualment estem treballant el centre d’interès : el sistema solar
A l’aula ens hem plantejat moltes preguntes, algunes ja han estat respostes, però encara els nens i nenes tenen moltes ganes de saber-ne més. Ajudeu primer a explicar el que ja han après i a poder plantejar les preguntes que ja van sorgir a l’aula o de noves que ells puguin expressar. Amb la vostra ajuda busqueu la informació i si podeu apunteu-la en un full: dibuix, retall, alguna paraula escrita de la informació que han trobat… Posteriorment a l’aula la compartirem amb els altres infants.
Fins ara hem treballat: planetes, lluna, constel·lacions, astronautes,…
També estaria bé que oferiu consciència dels dies de la setmana amb el calendari. Encara que no puguin sortir de casa els nens /es tinguin les seves rutines, mirar quin dia és i quin dia serà demà,…
Llengua anglesa
Recordeu que aquests dies son una mica complicats per a tothom, i tal i com han comunicat alguns experts fomentar la creativitat d’activitats a casa es un bon recurs (creació de manualitats, contes, jocs…) i l’ús de les noves tecnologies és també un recurs que podeu utilitzar per veure dibuixos, documentals d’animals o temes que els motivin en anglès.
Tant als grups d’EI4 com d’EI5 us recomano que les activitats que s’han portat a casa durant aquests mesos les pugueu treure i repassar el vocabulari de forma lúdica.
Actualment els grups d’EI5 estàvem amb el conte “The very hungry caterpillar” aprenent el nom de fruites, colors i números.
Podeu fer ús de molts recursos que estan a internet com per exemple:
http://www.edu365.cat/infantil/angles/index.html
Sabem que és un temps difícil per a tothom, esperem que amb aquestes pautes més detallades els nens i nenes puguin mantenir, dintre del possible, la seva normalitat, i restem a la vostra disposició pel que sigui necessari. Podeu fer comentaris via web, correu, enviar allò que considereu…
El nostre escrit només és per ajudar a saber quins aprenentatges treballem a l’escola, en cap cas no són deures obligatoris, sinó la nostra forma d’ajudar-vos en aquests moments.
Gràcies per la vostra col·laboració. Cuideu-vos molt.