Recomanacions setmana del 30 de març al 3 abril

Hola nens i nenes d’EI5!

En primer lloc, dir-vos que desitgem de tot cor que tant vosaltres com les vostres famílies estigueu bé de salut. En segon lloc volem fer-vos saber que us trobem molt a faltar i us volem enviar molts ànims i molta força en aquesta època que ens està tocant viure actualment.

Com ja sabreu, l’estat d’alarma decretat al nostre territori s’allarga més del que vam parlar l’últim dia que ens vam veure a l’escola. És per això que us suggerim altres activitats perquè pugueu anar fent durant aquest període de confinament a les nostres cases.

Que ningú pateixi si no pot fer totes les propostes, no patiu per les feines de l’escola. No seran avaluables, d’acord?

RUTINES

Calendari del temps: 

  1. Busca un calendari o dibuixa’l tu mateix i apunta cada dia d’aquesta setmana el temps que fa.
  2. Fes-ne un gràfic com el que us mostrem a continuació. 

  1. Divendres 3 d’abril omple el gràfic (amb gomets, o pintant els cuadradets), contant els dies que ha fet sol, sol i núvol, núvol o pluja.
  2. Durant aquesta setmana quin és el temps que més hem tingut? ha fet més sol? núvol? pluja?

Diari del dia: 

En una pissarra o en un paper, cada dia al matí, fes una llista de les rutines que faràs a casa. Per exemple:esmorzar, vestir-nos, activitat física, parar taula i dinar, activitats d’escola , berenar, jocs, sopar i dormir.

Si penseu que són masses coses a la llista, feu-la amb menys quantitat d’accions.

LLENGUA

Activitat d’expressió oral:

Ja fa molt de temps que no ens veiem els uns als altres, us agradaria poder-nos veure la cara i sentir-nos les veus?

La proposta que us fem és la següent, fer un vídeo d’uns 20 segons explicant què és el que més t’agrada fer aquests dies que estàs a casa, per fer-ho i que quedi bé:

  1. Pensa quina activitat és la que t’agrada més fer.
  2. Prepara el text que voldràs dir, assaja’l unes vegades.
  3. Tria el lloc on voldràs gravar el vídeo, i el material que necessitaràs.
  4. Que la mama o el papa et gravin.
  5. Penja el vídeo al padlet d’EI5 o envia’ns-el per correu i ja ho farem nosaltres.

Al padlet us deixem uns vídeos d’exemple. 

 

Activitat d’expressió escrita:

Entre tota la família escolliu una lletra de l’abecedari i busqueu paraules oralment que comencin per aquesta lletra. Sobretot a l’escola diem el nom de la lletra, però fem molt de reforç al so de la lletra. Posteriorment en la fitxa escriviu tres de les paraules trobades i al costat feu el dibuix corresponent ( no cal imprimir-lo, el podeu copiar en un paper). 

Aquestes cançons els hi seran conegudes i amb elles podran ballar, cantar i repasar els sons de les lletres:

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

Activitat de comptar :

Quantes portes tens a casa? Quantes televisions? Quantes cadires? De quin objecte en teniu més? i menys?  

Apunta en aquest full el resultat del comptatge amb la paraula i el número. (no cal imprimir-lo, el podeu copiar en un paper).

Joc matemàtic: 

  1. En un paper dibuixa diferents figures geomètriques (quadrat, triangle, cercle, rectangle,etc.) acoloreix-les o fes servir paper de colors i retalla-les. 
  2. També pots buscar figures geomètriques per la seva habitació o per casa. 
  3. Una vegada tinguis unes quantes figures, fes la construcció que vulguis. 
  4. Després dibuixa-la en un paper utilitzant els mateixos colors de les figures geomètriques.

Quinzet (preguntes de càlcul mental):

Durant aquesta setmana podeu fer dues de les preguntes que us adjuntem  Quinzet , per a treballar el càlcul mental. Així també teniu un full d’exemples de preguntes de càlcul per a anar fent quan convingui.

 

EXPRESSIÓ ARTÍSTICA

L’hivern ja s’ha acabat i ha arribat la primavera. Per aquesta raó et proposem que, mentre escoltes la cançó de la Primavera de Vivaldi, facis un dibuix de la primavera amb els materials que tinguis (retoladors, llapis de colors, ceres, pintura). 

  1. Abans de posar-te a dibuixar, escolta la cançó, tanca els ulls, què hi veus? que t’imagines? 
  2. Una vegada hagis escoltat la cançó, pensa bé què voldràs dibuixar. Què arriba amb la primavera? quins colors pots utilitzar? són els mateixos que a l’hivern?…
  3. Posa’t a dibuixar!

El resultat final ens el pots enviar per correu o bé, penjar la fotografia al padlet de la web de l’escola. 

OMPLIM DE COLOR EL TARRA!!

Altres cançons de la primavera:

https://www.youtube.com/watch?v=K851gOYea1E

https://www.youtube.com/watch?v=ev9y62GLJYA

https://www.youtube.com/watch?v=avpkt-PKu7Q

 

MÚSICA

Antonio Vivaldi. La Primavera (Les quatres estacions). Vídeo del musicograma. 

CENTRE D’INTERÈS

L’univers

Podeu seguir ballant, aprenent i escoltant la cançó dels planetes en el següent enllaç, recorda que plató ja no és considerat un planeta del sistema solar, si nó un planeta nan 🙂

 

Els estels que veiem en el cel han atret l’atenció de les persones des de sempre. Els pobles antics les observaven i s’orientaven de nit gràcies a elles. Els antics grecs, per exemple,  van observar 48 agrupacions d’estrelles que formaven dibuixos diversos en el firmament. Amb una mica d’imaginació veien dibuixats, sobre els punts brillants que eren les estrelles, figures de la seva mitologia, animals, objectes, etc.

En acabar el dia el sol s’amaga i dona pas a la nit, Et proposem mirar al cel a veure si veieu alguna constel·lació (una en forma de casa, d’animal…). Al dia següent, creeu la vostra constel·lació amb escuradents o gomets i poseu-li un nom.

A continuació us deixem un exemple.

Durant aquests dies també pots tafanejar aquestes pàgines web per aprendre coses de l’espai, fer activitats, o jugar una estona.

 

LEARNING ENGLISH

Durant aquesta setmana podem fer aquestes activitats:

  • Ens iniciem amb el següent vídeo: Hello song
  • Aprofitant que aquests dies estem confinats a casa podem reforçar vocabulari contextualitzat. En el següent enllaç podeu veure un vídeo de les parts d’una casa: Rooms of the house

Dibuixeu una de les parts de la casa que surt al vídeo o us feu una foto (a on aparegui la paraula en anglès amb el dibuix/imatge):

– Kitchen

– living room

– bedroom

– dining room

– bathroom

El resultat final el pots penjar al padlet.

  • Acabem amb Goodbye song

 

PSICOMOTRICITAT

Us proposem unes activitats  per practicar en família, sempre que us sigui possible. I recordeu, les podeu compartir per correu o pel padlet. Ens agradarà molt veure-les.

Missatge a l’esquena:  Us col·loqueu en filera un darrere de l’altre. L’últim escriu a sobre de l’esquena de la persona que té davant un número, una lletra, una paraula o un petit dibuix. Aquesta persona ara, ha de fer-li (segons la seva percepció) el mateix missatge que li han dibuixat a l’esquena a la persona que té al davant, així successivament fins que el missatge arribi al primer de la fila. Una vegada arribi el missatge, el primer de la fila li ha de dir a la persona que havia fet el missatge original què era i aquest/a ha de dir si l’ha encertat o no. A continuació el primer es posa l’últim i continueu el joc.

Aprofitant que esteu en filera podeu fer cadena de massatges durant un temps determinat (uns 2 minuts per canvi estaria bé). Quan passi el temps, canvi, el primer es posa l’últim i seguim jugant.

Gaudiu del contacte!!

La galleda buida: Buideu una galleda de joguines petites, que segur que teniu moltíssimes, en una punta de la casa. Col·loqueu la galleda buida en una altra part de la casa. Des d’aquest punt sortiu corrent i aneu fins on heu deixat les joguines. Agafeu una joguina solament i aneu corrents fins a dipositar-la en la galleda buida. Així successivament fins que agafeu totes les joguines. Heu de cronometrar quant temps tardeu en recollir-les totes. Ara li tocarà a un altre familiar. 

Us atreviu amb aquesta rutina? 

 

Molta força i ànims. Ens veiem aviat!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>