Tasques setmana del 4 al 8 de maig

PROPOSTA DIÀRIA

 

  •     Cançons per iniciar el dia, visualitzades a la plataforma Youtube

– “Bon dia” de Dàmaris Gelabert.

– “Els dies de la setmana” de Dàmaris Gelabert.

– “Pastoret d’on vens” per mirar quin temps fa o, també podeu canviar de cançó i posar “Els colors de l’arc de Sant Martí” del Pot Petit. 

Activitats proposades: seguir els gestos de les cançons que hem fet fins ara a l’aula o inventar-ne de nous, escriure en una pissarra o en un full el dia de la setmana que estem, buscar el dia en un calendari, fixant-se amb el número i dibuixar el temps que fa. També podem aprofitar per dir els noms d’alguns dels companys i companyes i/o escriure el propi nom i el d’algun company/a. 

ACTIVITATS PROPOSADES NOVES: Preguntar quin dia era AHIR, quin és AVUI i quin serà DEMÀ, també mirar-ho als números del calendari.  Comptar i dir els colors de l’arc de Sant Martí, una vegada feta la cançó. 

 

  •   Cançons per treballar l’adquisició de la lectoescriptura, també de Youtube

– “Les vocals” de Dàmaris Gelabert. 

– “L’alfabet fonètic català”.

Activitats proposades: seguir els gestos de les cançons o inventar-ne de nous i cantar-les recalcant la importància de fer el so de les lletres.

 

PROPOSTES PER AQUESTA SETMANA

 

Proposta 1: Coneixem la lletra “O”

Activitat inicial: 

Activitat 1- Endevina endevinalla, quina lletra sóc?: Presentar l’endevinalla. Llegir-la al nen o a la nena almenys dues vegades i preguntar-li si l’ha entès. Si cal, repetir-la i/o donar alguna pista (fer gestos o mirar les lletres del marc de la fitxa) fins que encerti la lletra de l’endevinalla. 

Després, tornar-la a llegir, fent que el nen o la nena la repeteixi, primer per parts i després sencera. 

Una vegada ja sàpiga l’endevinalla de memòria, us proposem que enregistreu un vídeo del vostre fill/a recitant-la. 

ATENCIÓ FAMÍLIES!: El vídeo d’aquesta activitat (activitat 1) haurà de ser enviat al correu del grup-classe, té com a DATA LÍMIT D’ENTREGA el dia 10.05.20. 

 

Activitats de desenvolupament: 

Totes les activitats de desenvolupament de la proposta 1 segueixen l’esquema dels LLIBRETS DE LES VOCALS que feiem a l’escola. Recordeu que, fins al 12 de març, havíem fet i entregat els llibrets de les vocals A, E i I. Per tant, una vegada finalitzades les activitats que es presenten a continuació, els vostres fills o filles podran muntar el llibret de la lletra “O”. En cas de NO TENIR IMPRESSORA podeu visualitzar i mostrar les activitats a la pantalla i adaptar-les en un full blanc.

Per altra banda, totes les fitxes d’aquesta proposta tenen espai per posar el nom, el cognom i la data. La DATA, l’han de fer escrivint el dia de la setmana i el número del mes (no cal escriure ni el mes ni l’any). 

 

Activitat 2- Fem la lletra “O”: Parlem de la forma que té la lletra “O”. Busquem diferents maneres de representar-la. En primer lloc, amb objectes i, finalment, omplint la lletra “O” que s’adjunta fent un collage amb diferents papers i/o textures que trobeu per casa. 

 

Activitat 3- Llegim paraules que tenen la lletra “O”: Una de les propostes de la setmana passada era treballar les emocions a partir del conte de “El monstre de colors”. Aprofitarem per recordar el conte i per treballar la lletra “O” amb algunes paraules que apareixen a aquest. 

 

Fitxa 1: paraules POR i GROC

Fitxa 2: paraules MONSTRE i COLOR

 

Els passos a seguir per a dur a terme aquestes dues fitxes són els següents:

1r- Observar els dibuixos.

2n- Llegir les paraules.

3r- Pintar els dibuixos.

4t- Retallar i enganxar els cartells a sota de cadascun dels dibuixos.

5è- Finalment, repassar les lletres amb un retolador. 

 

Activitat 4- Els meus companys i companyes que tenen la lletra “O” al seu nom: Fitxa amb els noms dels nens i nenes de la classe que tenen la lletra “O” al seu nom. 

Fitxa d’EI4 A.

Fitxa d’EI4 B.

En primer lloc, podeu parlar amb ells/es de si el seu nom té la lletra “O” o no, també dels noms de la família. Després, a veure si recorden el nom d’algú de la classe que tingui la lletra “O”. 

Després, intentar que reconeguin algun dels noms de la fitxa i, sinó ajudar-los. Posteriorment, encerclar la lletra “O” dels noms, fixant-se si es troba al principi, al mig. al final, si en té més d’una, etc. 

Finalment, com a NOVETAT, hem inclós una autoavaluació! 

ATENCIÓ FAMÍLIES!: Aquesta activitat (activitat 4), realitzada pels vostres fills o filles, haurà de ser enviada al correu del grup-classe i té com a DATA LÍMIT D’ENTREGA el dia 10.05.20. 

 

Proposta 2: Fem grafisme creatiu!

Us deixem diverses imatges amb idees de com fer que els vostres fills o filles practiquin el grafisme, la motricitat fina i la direccionalitat del traç d’una manera més lúdica, vivencial i manipulativa.

                     

                   

 

Proposta 3: Educació emocional amb la Tortuga Sàvia

Aquesta setmana practicarem la TÈCNICA DE LA TORTUGA. Es tracta d’una tècnica per ajudar-nos quan estem molt enfadats i, d’aquesta manera, poder treballar L’AUTOCONTROL.

  • Fase 1: Presentem el conte de la tortuga

Per començar, veurem el conte. Us deixem dos enllaços diferents. Els podeu veure els dos o escollir només un.   

 

  • Fase 2: Ensenyem els passos a seguir:

La idea principal és que els vostres fills i filles, a través del conte de la tortuga, se sentin identificats amb ella i aprenguin a controlar les seves emocions i sentiments.

Per això, és important explicar quan acabeu de veure la història, que quan estiguin enfadats, amb ganes de cridar, pegar…poden fer el mateix que feia la tortuga ( encongir-se,  tancar el seu cos i ficar el cap dins els braços). 

A més a més, us adjuntem aquestes imatges amb els passos que recomanava la tortugueta sàvia. Les podeu imprimir o dibuixar i enganxar-les a un lloc ben visible per si voleu treballar aquesta tècnica amb els vostres fills /filles.

  1. STOP (atura’t quan tens malestar o un conflicte).
  2. RESPIRA (la respiració ajuda a calmar-se).
  3. PENSA (pensa com et sents, com pots solucionar el conflicte).
  4. ACTUA (soluciona el teu conflicte). Molt important que en aquest moment parleu de què ha passat, com s’ha sentit i busqueu una solució.

Us animem a practicar la postura de la tortuga i, si us ve de gust, penjar una foto al Padlet.

 

Proposta 4: Anglès

Durant aquesta setmana us recomano una App: Astrokids English. Inglés para niños gratis.

La podeu descarregar en algun dispositiu que tingueu a casa. Us recomano que en la nostra etapa infantil és molt positiu fer activitats que recullin aspectes per potenciar tots els sentits. Aquesta proposta podríem dir, a grans trets, que es treballa el sentit de la vista i l’oïda. Per tant, aquest joc el poden fer a estones puntuals (no llarga durada durant tot el dia) i anar alternant amb les altres propostes.

Com podeu veure a les captures que us he fet des del mòbil, hi han varies temàtiques, la més senzilla és la dels colors. L’objectiu d’aquesta proposta és continuar escoltant vocabulari, dels temes que més el hi agradi i de forma interactiva (escollir la resposta correcta i alguns en format memory). Si voleu podeu jugar en família. Enjoy it!

En el cas que no podeu descarregar aquesta app, la meva recomanació es que puguin veure vídeos de temes que siguin propers o del seu interès. D’aquesta manera no deixaran d’estar en contacte amb la llengua anglesa. Recordeu que també podeu fer ús de les activitats que s’han anat realitzant durant el curs i reforçar-les.

 

També ens plau informar-vos que des del Departament d’Interseccions de l’Ajuntament del Prat han volgut donar continuïtat al projecte d’auxiliars de conversa creant una plataforma amb diferents continguts preparats pels propis auxiliars, classificats per grups d’edat. 

A la plataforma trobareu vídeos dels diferents auxiliars amb propostes d’activitats. Us deixem un exemple d’un vídeo on surt l’Andrei, el recordeu? No cal fer l’activitat, només hem pensat que us faria gràcia veure’l.

En aquest video trobareu una explicació del funcionament de la plataforma.

Trobareu la notícia publicada a la web de l’Ajuntament en el següent enllaç.

Esperem que us agradi i us animem a aprofitar aquest recurs!

 

Proposta 5: Llenguatge corporal

Davant de la situació de confinament des de l’àrea de psicomotricitat, es considera important treballar el sentit de la propiocepció. Aquest sentit consisteix en la sensació de com està el nostre cos respecte a nosaltres mateixos. També ens ajudarà a millorar les nostres facultats mentals mitjançant la integració del cos i ment. L’activitat proposada és de ioga, mitjançant un conte (5min), que ens ajudarà a desenvolupar aquest sentit.

Proposta 6: Música

Us deixem un vídeo amb una classe de dansa de la nostra professora Olga Clavel. És un vídeo llarg, no cal fer-ho tot de cop. Aquesta és una proposta que es repetirà varies setmanes perquè tingueu temps de gaudir de la dansa. La Olga i jo us animem a fer-ho en família. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>