Tasques setmana del 25 al 29 de maig

PROPOSTA DIÀRIA

 

  • Cançons per iniciar el dia, visualitzades a la plataforma Youtube

– “Bon dia” de Dàmaris Gelabert o la cançó “Bon dia” dels Pets. 

– “Els dies de la setmana” de Dàmaris Gelabert o “La masovera” de Mainasons. 

– “Pastoret d’on vens” per mirar quin temps fa o, també podeu canviar de cançó i posar “Els colors de l’arc de Sant Martí” del Pot Petit. 

Activitats proposades: seguir els gestos de les cançons que hem fet fins ara a l’aula o inventar-ne de nous, escriure en una pissarra o en un full el dia de la setmana que estem, buscar el dia en un calendari, fixant-se amb el número i dibuixar el temps que fa. També podem aprofitar per dir els noms d’alguns dels companys i companyes i/o escriure el propi nom i el d’algun company/a. 

Preguntar quin dia era AHIR, quin és AVUI i quin serà DEMÀ, també mirar-ho als números del calendari. Comptar i dir els colors de l’arc de Sant Martí, una vegada feta la cançó. 

 

  • Cançons per treballar l’adquisició de la lectoescriptura, també de Youtube

– “Les vocals” de Dàmaris Gelabert. 

– “L’alfabet fonètic català”.

Activitats proposades: seguir els gestos de les cançons o inventar-ne de nous i cantar-les recalcant la importància de fer el so de les lletres.

 

PROPOSTES PER AQUESTA SETMANA   

                                   

Proposta 1: Coneixem la lletra “U”

Activitat inicial: 

Activitat 1- El cuc poruc: visualitzar el vídeo de la cançó “El cuc poruc” de El Pot Petit. 

A partir d’aquesta cançó, introduirem la lletra “U”. Parlarem amb el nen/a sobre quin és l’animal protagonista de la cançó i què li passa. Després, intentarem que piqui amb les mans el seu nom, que se n’adoni que és curt i, finalment que l’intenti escriure, si cal amb la nostra ajuda. Una vegada escrita la paraula “CUC”, li preguntem si sap quina és la vocal de la paraula (“U”) i li expliquem que durant aquesta setmana la treballarem!

 

Activitats de desenvolupament: 

De la mateixa manera que vam fer amb la lletra “O” fa unes setmanes, totes les activitats de desenvolupament de la proposta 1 segueixen l’esquema dels LLIBRETS DE LES VOCALS que feiem a l’escola. Per tant, una vegada finalitzades les activitats que es presenten a continuació, els vostres fills o filles podran muntar el llibret de la lletra “U”. En cas de NO TENIR IMPRESSORA podeu visualitzar i mostrar les activitats a la pantalla i adaptar-les en un full blanc.

Per altra banda, totes les fitxes d’aquesta proposta tenen espai per posar el nom, el cognom i la data. La DATA, l’han de fer escrivint el dia de la setmana i el número del mes (no cal escriure ni el mes ni l’any). 

 

Activitat 2- Fem la lletra “U”: parlem de la forma que té la lletra “U”. Busquem diferents maneres de representar-la. En primer lloc, amb objectes i, finalment, omplint la lletra “U” que s’adjunta fent un collage amb diferents papers i/o textures que trobeu per casa. Per exemple, una idea seria fer boletes de paper o de plastilina i omplir la lletra “U” com si fos el cuc de la cançó. 

 

Activitat 3- Llegim paraules que tenen la lletra “U”: us proposem treballar la lletra “U”, en primer lloc, a partir de noms d’animals. A continuació us adjuntem les fitxes:

  • Fitxa 1: paraules CUC i RUC.
  • Fitxa 2: paraules MUSSOL i CANGUR.
  • Fitxa 3: paraules UNICORN i IGUANA. (Hem inclós unicorn per dos motius: agrada molt als nens i nenes en general i, perquè parleu de la diferència entre els animals reals i els fantàstics). 

Els passos a seguir per a dur a terme aquestes fitxes són els següents:

  1. Observar els dibuixos.
  2. Llegir les paraules.
  3. Pintar els dibuixos.
  4. Retallar i enganxar els cartells a sota de cadascun dels dibuixos.
  5. Finalment, repassar les lletres amb un retolador. 

 

Activitat 4- Els meus companys i companyes que tenen la lletra “U” al seu nom: fitxa amb els noms dels nens i nenes de la classe que tenen la lletra “U” al seu nom. 

  • Classe dels gats i les gates EI4 A.
  • Classe dels cavalls i les eugues EI4 B.

En primer lloc, podeu parlar amb ells/es de si el seu nom té la lletra “U” o no, també dels noms de la família. Després, a veure si recorden el nom d’algú de la classe que tingui la lletra “U”. 

Després, intentar que reconeguin algun dels noms de la fitxa i, sinó ajudar-los. Posteriorment, encerclar la lletra “U” dels noms, fixant-se si es troba al principi, al mig. al final, si en té més d’una, etc. 

Finalment, fer l’autoavaluació! 

ATENCIÓ FAMÍLIES!: Aquesta activitat (ACTIVITAT 4), realitzada pels vostres fills o filles, haurà de ser enviada al correu del grup-classe i té com a DATA LÍMIT D’ENTREGA EL 31 DE MAIG.

 

Proposta 2: Coneixem l’artista Kandinsky!

Kandinsky va ser un pintor rus molt important i va ser dels primers a pintar figures abstractes e imaginàries.

Activitat inicial:

Activitat 1- Qui era Kandinsky?: visualització d’un vídeo que explica una mica la història d’aquest pintor per a nens/es. “La vida de Kandinsky per a nens/es”.

 

A continuació podeu fer algunes preguntes al nen/a:

-Què feia la seva tieta per la nit ?

-Quina era la seva història preferida?

-Què volia ser de gran?

-Quins colors li agradaven?

 

Activitats de desenvolupament: 

Activitat 2- I si inventem un conte?: A Kandinsky li agradaven molt les històries que l’explicava la seva tieta. Per això hem seleccionat aquestes 4 obres d’art d’aquest autor. De cada imatge el nen/a ha de descriure el que veu i inventar una petita història enllaçant les 4 imatges.

 Activitat 3- Identifiquem formes: presentem el quadre “Inteme Message” comenteu amb el nen/a les figures geomètriques que es veuen (cercle, quadrat, triangle..), els colors i que representen aquestes formes.

Després intenteu que reprodueixin el quadre amb plastilina. Podeu fer servir també retoladors, colors.. Us deixem una imatge d’exemple: 

 

Activitat 4- Pintem: presentem el quadre “Quadrats amb cercles concèntrics”. Comenteu amb el nen/a que en el quadre es poden veure quadrats i cercles. També parleu dels diferents colors que hi ha en aquesta obra d’art.

A continuació doneu un foli quadrat al nen/a  i  pintura per pintar  tot el quadrat. Quan s’ha secat la pintura, han de pintar  a sobre cercles concèntrics de diferents colors.

També poden fer aquesta activitat amb llapis de colors, ceres…

Quan ja tingueu l’activitat feta, us proposem que graveu un vídeo on el nen/a expliqui els passos que ha seguit per fer l’activitat plàstica (primer he pintat el foli de color…, després he fet cercles de colors….). 

ATENCIÓ FAMÍLIES! Aquesta activitat (EL VÍDEO DE L’ACTIVITAT 4 ) s’ha de enviar al correu grup-classe i té com a DATA LÍMIT EL 31.05.20.

 

Activitat 5- Pintem amb música: per Kandinsky la música i la pintura estaven unides. Per aquest motiu, presentem la següent activitat:

  1. Doneu al nen/a 2 fulls en blanc i colors ( pintura, retoladors, colors..).
  2. Poseu la següent música “ La primavera de Vivaldi”.

  1. Han de pintar en cada full el que sentin, quan escoltin la música. És una activitat de pintura lliure.

 

Activitat 6- Activitat digital sobre l’artista: amb aquest Jclic continuem aprenent més coses de la vida i  l’obra de Kandinsky.

 

Proposta 3: Anglès

Relacionat amb les activitats anteriors us proposo fer en anglès la lletra ‘U’.

Podeu veure els dos següents vídeos:

Letter U

El primer vídeo el podeu ballar, repetint les paraules que apareixen i si voleu podeu fer un llistat de paraules.

Write the letter U

Aquest segon vídeo ens indica el traç i el podeu anar seguint amb el dit enlaire o en un full.

Us podeu fer una foto fent algunes de les propostes i penjar-la al Padlet. 

 

Proposta 4: Música i dansa

Aquesta setmana us proposo una activitat de ritmes molt divertida i fàcil de fer. En el següent vídeo veureu com es fa. Podeu fer servir qualsevol música, no cal que sigui la del vídeo.

I podeu continuar fent dansa amb el vídeo de la Olga!!!!!

 

Proposta 5: Educació emocional

Aquesta setmana farem l’activitat “M’ESTIMO”

Sentir-se estimat per un mateix és un dels pilars essencials per una bona autoestima. Dedicar un temps per parlar sobre un mateix ens fa sentir únics i especials. I això és el que farem amb aquesta proposta. 

L’activitat la podem dividir en dues parts:

  • A la primera part, haureu d’escriure el nom dels vostre fill o filla en lletres grans i buides.  Recomanació: el podeu escriure vosaltres mateixos o bé, escriure-ho de color groc i que ells ho resegueixin. Així continuem amb el treball del nom. Per decorar-lo, poden utilitzar ceres, retoladors, gomets…etc.

  • A la segona part, iniciareu una conversa amb els vostres fills i filles en relació al seu nom.
    • Parlareu sobre el seu nom, si els agrada o no.
    • Si saben quina persona o quines persones el van triar i per què.
    • Podeu parlar sobre aquestes persones, si son familiars o amics, si els estimen i ells les estimen…etc. Imaginació al poder!!! 

Confieu en els vostres fills i filles i gaudiu molt de les respostes que us diran, segurament us sorprendran.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>