PROPOSTA DIÀRIA
- Cançons per iniciar el dia, visualitzades a la plataforma Youtube.
ATENCIÓ NOVETAT: Aquesta setmana proposem algunes cançons diferents per fer les rutines diàries.
– “Bon dia” de Dàmaris Gelabert (en concert) o la cançó “Bon dia” dels Pets.
– “Els dies de la setmana” de Dàmaris Gelabert (en concert) o “La masovera” de Mainasons.
– “Pastoret d’on vens” per mirar quin temps fa o, també podeu canviar de cançó i posar “Els colors de l’arc de Sant Martí” del Pot Petit.
Activitats proposades: seguir els gestos de les cançons que hem fet fins ara a l’aula o inventar-ne de nous, escriure en una pissarra o en un full el dia de la setmana que estem, buscar el dia en un calendari, fixant-se amb el número i dibuixar el temps que fa. També podem aprofitar per dir els noms d’alguns dels companys i companyes i/o escriure el propi nom i el d’algun company/a.
Preguntar quin dia era AHIR, quin és AVUI i quin serà DEMÀ, també mirar-ho als números del calendari. Comptar i dir els colors de l’arc de Sant Martí, una vegada feta la cançó.
- Cançons per treballar l’adquisició de la lectoescriptura, també de Youtube:
– “Les vocals” de Dàmaris Gelabert.
– “L’alfabet fonètic català”.
Activitats proposades: seguir els gestos de les cançons o inventar-ne de nous i cantar-les recalcant la importància de fer el so de les lletres.
PROPOSTES PER AQUESTA SETMANA
Proposta 1: Aprenem el número cinc
Activitat inicial:
Activitat 1- El cinc i la pluja: visualitzar un capítol de la sèrie “10+2”.
A continuació, comentar el capítol, i fer les següents preguntes:
- Què li passa al 5?
- Apareixen altres números al capítol?
- Qui és l’Infinit?
- Quin personatge t’agrada més i per què?
Activitats de desenvolupament:
Activitat 2- Escrivim el número 5: podeu imprimir o copiar la següent fitxa. Abans de l’escriptura del número cinc en un full, recomanem fer-lo de diferents maneres. Per exemple, en una de les safates per practicar el grafisme que vam presentar fa dues setmanes, en una pissarra, amb plastilina, amb peces, etc.
A la fitxa, en primer lloc, han de seguir la direcció del seu traç amb el dit (sempre seguint la fletxa). Després, han de repassar amb el llapis o els colors tots els números i, finalment, comptar i pintar els barrets.
Activitat 3- On és el número 5?: proposem una fitxa on han de buscar i encerclar tots els números 5 que trobin. Després, poden pintar el número 5. I, finalment, comentar i fer l’autoavaluació de l’activitat.
ATENCIÓ FAMÍLIES! Aquestes activitats (ACTIVITATS 2 i 3) hauran de ser enviades al correu grup classe, té como DATA LÍMIT D’ENTREGA el dia 24.05.20.
Activitat 4- Agrupo i compto 5 coses: buscar coses per casa que hi hagi 5 d’iguals. Per exemple, cadires, plats, fruites, marcs de fotos, nines, peluixos, etc. Després, en un full, dibuixar 5 coses que us agradin, pintar-les i escriure el número 5.
Activitat 5- Activitat digital “Comptem els números!”: us proposem realitzar la següent activitat digital. La idea és, sobretot, centrada a realitzar el bloc d’activitats de l’1 al 5, ja que són els números que més hem treballat fins ara. Tot i que, si ho considereu oportú, també podeu presentar les del bloc de l’1 al 9.
Activitat 6- Les pometes: visualitzar el vídeo de la cançó “ Les pometes” . Us proposem un seguit d’idees per fer a partir de la cançó.
– Seguir el ritme de la cançó, picant amb dos dits d’una mà sobre l’altra o amb un instrument.
– Seguir els passos de la cançó, representant amb una mà les cinc pometes i anar traient dits a mesura que les pometes van caient. Una altra manera de representar aquest compte enrere, seria fent les pomes amb boletes de plastilina i anar-les retirant a un altre lloc (per exemple, un pot), a mesura que van caient.
– Aprendre la lletra de la cançó.
Proposta 2: Fem càlcul mental
La setmana passada us vam proposar fer la caixa d’afegir i treure. Aquesta setmana la utilitzarem per fer càlcul mental.
Us plantegem 5 problemes (els podeu modificar o adaptar). La manera de treballar aquests problemes és la següent:
- Cada problema es llegeix 2 o 3 vegades, lentament i de la manera més clara possible.
- El nen/a ha de pensar la resposta durant un temps.
- Després ha de comprovar amb la capsa si la resposta és o no correcta.
Els problemes són els següents:
- Si tens 2 cotxes de joguina i te’n dono un altre, quants cotxes de joguina tindràs?
- Si tens 3 boletes de plastilina i em dónes 1, quantes te’n quedaran?
- Tu tens 1 botó i jo en tinc un altre. Quants botons tenim entre tots dos?
- Si tens 4 caramels i em dónes dos, quants te’n quedaran?
- Si tens 3 pedres en una mà i una pedra a l’altre mà, quantes pedres tens entre totes dues?
Aquests tipus de problemes els podeu treballar un cop per setmana. Us podeu inventar altres problemes semblants i fer la comprovació amb la capsa.
Proposta 3: Tinc un volcà! (educació emocional i coneixement del propi cos)
Aquesta setmana practicarem la tècnica d’apagar el volcà. Es tracta d’una tècnica per ajudar-nos a controlar la ràbia.
Activitat inicial:
Activitat 1- Per què sento ràbia?: visualització del conte “Tinc un volcà”.
A continuació, comentar el conte: que el nen/a l’expliqui, parlar dels personatges, del que ha passat, com acaba el conte i si li ha agradat.
Altres activitats relacionades que podeu fer: fer un dibuix del conte i escriure alguna paraula. Us animem a penjar al Padlet del nivell aquests dibuixos!
Activitats de desenvolupament:
Activitat 2- Com apaguem el nostre volcà?: la idea principal és que els nens/es se sentin identificats amb l’Alba i aprenguin a controlar la ràbia. Proposem una activitat, per tant, de control de la respiració.
En primer lloc, cal buscar un lloc tranquil per estirar-se a terra, boca amunt. (podem acompanyar al nen/a i estirar-nos al seu costat). Fins i tot, podem posar música relaxant de fons.
- Respirar lentament, agafant l’aire pel nas i deixar-lo anar per la boca.
- Portar l’aire cap el volcà, és a dir, inflar la panxa poc a poc. Ens posem les mans a la panxa per ser-ne més conscients.
- Repetir les accions 1 i 2 durant una estona.
- El volcà s’anirà apagant i no cremarà a ningú.
Finalment, comentar amb el nen/a com s’ha sentit, i fer-lo reflexionar que, de la mateixa manera que fa l’Alba al conte, respirar per poder relaxar-nos….funciona!
Activitat 3- Dibuixem, pintem, modelem…ens expressem!: Una altra manera d’expressar i gestionar la ràbia pot ser a través de dibuixos lliures en un paper amb colors. Desprès parleu sobre el dibuix però de forma positiva. També podem modelar amb plastilina o sorra. Pot ser gairebé una activitat terapèutica.
Activitat 4- Dibuixem el nostre cos: Dibuixar en un full i amb colors el vostre cos sencer i sense volcà .
Abans de fer el dibuix del cos, parleu amb el nen/a de les diferents parts del nostre cos: cap,esquena, panxa, braços, mans,dits, cames, peus …..
la següent cançó us pot ajudar: “Les parts del cos”
ATENCIÓ FAMÍLIES! Aquesta activitat (ACTIVITAT 4) haurà de ser enviada al correu grup classe, té como DATA LÍMIT D’ENTREGA el dia 24.05.20.
Proposta 3: Anglès
Aprofitant les propostes relacionades amb el número 5.
Podem veure aquest vídeo:
I seguidament podeu dibuixar les 5 coses que vulgueu i posar al costat la paraula en anglès del que heu dibuixat. Si voleu podeu agafar els exemples que surten al vídeo (5 bees, 5 balloons, 5 cars, 5 ……)
També us deixo l’enllaç d’aquest vídeo per treballar el número 5:
Escolliu el que més us agradi.
5____________________________
|
Us podeu fer una foto i penjar-ho al Padlet per compartir-ho amb els altres.
Proposta 4: Música
Aquesta és la última setmana que treballarem el vídeo d’una classe de dansa de la nostra professora Olga Clavel. La Olga i jo us animem a fer-ho en família. Ens agradaria molt veure la vostra feina amb un vídeo al Padlet.