Hola, famílies!
Una setmana més, teniu les propostes per a EI4, tant les diàries com les més específiques per aquests dies.
Tot l’equip d’EI4 volem felicitar-vos per la dedicació i esforç que esteu fent per fer arribar aquestes propostes als vostres fills i filles i per fer la documentació i retorn de les tasques.
Moltes gràcies! Desitgem que estigueu bé!
PROPOSTA DIÀRIA
- Cançons per iniciar el dia, visualitzades a la plataforma Youtube:
– “Bon dia” de Dàmaris Gelabert.
– “Els dies de la setmana” de Dàmaris Gelabert.
– “Pastoret d’on vens” per mirar quin temps fa o, també podeu canviar de cançó i posar “Els colors de l’arc de Sant Martí” del Pot Petit.
Activitats proposades: seguir els gestos de les cançons que hem fet fins ara a l’aula o inventar-ne de nous, escriure en una pissarra o en un full el dia de la setmana que estem, buscar el dia en un calendari, fixant-se amb el número i dibuixar el temps que fa. També podem aprofitar per dir els noms d’alguns dels companys i companyes i/o escriure el propi nom i el d’algun company/a.
Preguntar quin dia era AHIR, quin és AVUI i quin serà DEMÀ, també mirar-ho als números del calendari. Comptar i dir els colors de l’arc de Sant Martí, una vegada feta la cançó.
- Cançons per treballar l’adquisició de la lectoescriptura, també de Youtube:
– “Les vocals” de Dàmaris Gelabert.
– “L’alfabet fonètic català”.
Activitats proposades: seguir els gestos de les cançons o inventar-ne de nous i cantar-les recalcant la importància de fer el so de les lletres.
PROPOSTES PER AQUESTA SETMANA
Proposta 1: Les formes geomètriques
Activitat inicial:
Activitat 1– Hansel i Gretel: visualització del conte “Hansel i Gretel”
A continuació, comentar el conte: que el nen/a l’expliqui, parlar dels personatges, del que ha passat, com acaba el conte i si li ha agradat.
Altres activitats relacionades que podeu fer: fer un dibuix del conte i escriure alguna paraula.
Activitats de desenvolupament:
Activitat 2- Busquem cercles, quadrats, triangles i rectangles: tornar a visualitzar el conte parant molta atenció a trobar les següents formes geomètriques: cercle,quadrat,rectangle i triangle.
A continuació, podeu buscar aquestes mateixes formes geomètriques en objectes que tingueu a casa.
Finalment, en un full dibuixar el nom d’alguns objectes que hagin trobat a casa i escriure el nom de la figura a la qual correspon (si és un cercle, un quadrat, un rectangle o un quadrat).
Activitat 3- Collage de formes: enganxar diferents figures geomètriques (cercles, quadrats, triangles i rectangles) en diferents tipus de paper ( de colors, revistes..), retallar-les i fer composicions diverses.
També podeu fer estampacions amb pintura.
Activitat 4- Cantem i aprenem a dibuixar les formes geomètriques!: visualitzem un vídeo d’una cançó sobre les figures geomètriques, més concretament, sobre com dibuixar-les. Parleu amb el vostre fill/a si ha entès el que explica la lletra i proposeu fer gestos amb la cançó, per exemple, dibuixar a l’aire la forma geomètrica quan es canti sobre aquesta.
Activitat 5- Fem activitats digitals on surten formes geomètriques: proposem, dues activitats digitals sobre les formes geomètriques. La primera (activitat digital 1) és per a repassar i ampliar activitats sobre les formes geomètriques més importants (cercle, quadrat, triangle i rectangle) i, la segona (activitat digital 2), per a què gaudeixin fent construccions amb peces i/o blocs.
Activitat 6- Cada forma amb el seu color!: Realització d’una fitxa. En aquesta activitat els nens/es han de pintar les figures geomètriques seguint aquestes consignes:
– Quadrats de color blau.
– Cercles de color groc.
– Triangles de color vermell.
– Rectangles de color verd.
Intenteu que facin sols l’activitat. Podeu imprimir el dibuix o copiar-lo en un full.
ATENCIÓ FAMÍLIES! Aquesta activitat (ACTIVITAT 6) haurà de ser enviada al correu grup classe, té como DATA LÍMIT D’ENTREGA el dia 17.05.20.
Proposta 2: Fem una mica de màgia!
Activitat inicial:
Activitat 1- La bruixa Avorrida: visualitzar un capítol de la sèrie de “La bruixa Avorrida”.
A continuació, comentar el capítol: que el nen/a l’expliqui, parlar dels personatges, del que ha passat, com acaba el conte i si li ha agradat.
Altres activitats relacionades que podeu fer: fer un dibuix del conte i escriure alguna paraula.
Activitats de desenvolupament:
Activitat 2- Fes la teva poció màgica: de la mateixa manera que fa la bruixa Avorrida, us deixem aquesta proposta per fer diferents pocions màgiques. Així, els vostres fills/es treballaran el compteig i, alhora, la lectura d’imatges i lletres, mitjançant un material més lúdic i diferent.
En el cas de no tenir impressora, podeu visualitzar el contingut en una pantalla i crear part d’aquest material amb l’ajuda del vostre fill/a.
Activitat 3- La capsa d’afegir i treure: continuant amb el tema de la màgia…us proposem crear un recurs molt útil i motivador per iniciar-se en el càlcul mental. Es tracta de la capsa d’afegir i treure!
Aquest material ajuda a adquirir una primera comprensió de la suma, per començar, com a acció de reunir dues quantitats o d’afegir-ne una a una altra que ja teníem. Treballar aquesta operació sense tenir pròpiament el material al davant en el moment de fer-la, sinó havent-lo d’imaginar, afavoreix la seva comprensió i la seva representació mental. Una vegada practicada la suma, podem introduir el fet de treure algun objecte, és a dir, la resta.
Per fer la capsa d’afegir i treure, només necessitareu una capsa de cartró (pot ser de sabates) i fer-li quatre forats, de la mateixa manera que s’observa a les següents imatges. La decoració d’aquesta hauria de ser per part del nen/a.
Els dos forats de la tapa serien per treballar la suma (afegir) i els altres dos, que es troben a un lateral, un seria per treballar la resta (treure) i, per últim, un per comprovar el resultat de l’operació (resultat). A més, necessitareu algun material per comptar (de mida petita), motivador pel vostre fill/a. Per exemple, a l’imatge hi ha uns ossets de colors. Podeu anar canviant de material perquè sigui de més interès pel nen/a (cotxes de joguina, peces de Lego, boles de plastilina, etc.).
FUNCIONAMENT (imagineu que l’objecte per comptar són els ossets de colors):
- Per afegir: Introduir, per exemple, dos ossets a dins la capsa per un dels forats “d’afegir” i, per l’altre forat “d’afegir”, hi posem un altre més. Preguntar al nen/a: què passarà si ara els agafo pel forat de “resultat”, quants ossets sortiran? Aquesta acció s’ha d’anar fent i verbalitzant davant del nen o nena i repetir-la tants cops com penseu necessari, sobretot les primeres vegades, per ajudar a la seva comprensió.
- Per treure: Introduir, per exemple, tres ossets per un dels forats “d’afegir” i, seguidament, pel forat de “treure”, en traeim un. Preguntar al nen/a: què passarà si ara els agafo pel forat de “resultat”, quants ossets sortiran? Aquesta acció s’ha d’anar fent i verbalitzant davant del nen o nena i repetir-la tants cops com penseu necessari, sobretot les primeres vegades, per ajudar a la seva comprensió.
ATENCIÓ, us recomanem que feu servir quantitats de fins a 6 elements!
Si feu la vostra capsa d’afegir i treure, ens agradaria que ens la mostressiu al Padlet! Animeu-vos!
Proposta 3: Educació emocional
És important entendre que sentir ràbia, enuig, ira, etc, és normal i saludable. En cap cas hem de culpabilitzar als nens i nenes (ni a nosaltres mateixos) per sentir algunes emocions.
Podem dir que les emocions no són ni bones ni dolentes. Per exemple, sentir por ens ajuda a mantenir-nos fora de perill, però sentir un excés de por, pot limitar-nos i fer-nos patir.
Continuant amb el treball d’emocions, aquesta setmana proposarem fer uns GLOBUS ANTIESTRÈS.
RECURS 1 : La setmana passada us vam ensenyar el primer recurs: “LA TÈCNICA DE LA TORTUGA”.
RECURS 2: BOLES ANTIESTRES FETES D’ARROS, FARINA, SUCRE..
QUÈ NECESSITEM:
-Globus de colors
-Arròs, farina, sucre…
-Ampolla d’aigua
-Tisores
PASSOS A SEGUIR:
- Primer de tot, agafar l’ampolla d’aigua i evocar-hi a dins una mica d’arròs, farina, sucre..etc.
- A continuació, fer un forat a l’ampolla tocant a la part de dalt. Agafem un globus, li tallem la punta i després el col.loquem a la boca de l’ampolla.
- Tot seguit, bufem pel forat que hem fet a l’ampolla i veurem com el globus s’infla..
Quan el tinguem una mica inflat, tapem amb un dit l’orifici i girem l’ampolla de manera que l’arròs entri dins el globus inflat.
- Finalment, traiem el dit del forat i veurem com el globus es desinfla, quedant-se tot l’arròs a l’interior.
Us deixem un VIDEO TUTORIAL amb una altra manera diferent de fer-ho. Ja veureu que és molt senzill.
Esperem les fotos de les vostres boles antiestres al padlet!
Proposta 4: Anglès
Us deixem un enllaç a l’activitat d’aquesta setmana. Es tracta d’un formulari on els infants hauran de respondre unes preguntes referides a la llengua anglesa. Tenim en compte que les famílies els haureu d’ajudar en la part de gestió tecnològica.
És important que la feu perquè ens servirà per recollir evidències sobre la llengua anglesa.
ATENCIÓ FAMÍLIES! Aquesta activitat té com a DATA LÍMIT D’ENTREGA el dia 17.05.20.
Que tingueu bona setmana!!!