Tasques de l’11 al 15 de maig

Hola, famílies!

Una setmana més, teniu les propostes per a EI4, tant les diàries com les més específiques per aquests dies.

Tot l’equip d’EI4 volem felicitar-vos per la dedicació i esforç que esteu fent per fer arribar aquestes propostes als vostres fills i filles i per fer la documentació i retorn de les tasques.

Moltes gràcies! Desitgem que estigueu bé!

 

PROPOSTA DIÀRIA

 

  •   Cançons per iniciar el dia, visualitzades a la plataforma Youtube

– “Bon dia” de Dàmaris Gelabert.

– “Els dies de la setmana” de Dàmaris Gelabert.

– “Pastoret d’on vens” per mirar quin temps fa o, també podeu canviar de cançó i posar “Els colors de l’arc de Sant Martí” del Pot Petit. 

Activitats proposades: seguir els gestos de les cançons que hem fet fins ara a l’aula o inventar-ne de nous, escriure en una pissarra o en un full el dia de la setmana que estem, buscar el dia en un calendari, fixant-se amb el número i dibuixar el temps que fa. També podem aprofitar per dir els noms d’alguns dels companys i companyes i/o escriure el propi nom i el d’algun company/a. 

Preguntar quin dia era AHIR, quin és AVUI i quin serà DEMÀ, també mirar-ho als números del calendari. Comptar i dir els colors de l’arc de Sant Martí, una vegada feta la cançó. 

 

  •   Cançons per treballar l’adquisició de la lectoescriptura, també de Youtube

– “Les vocals” de Dàmaris Gelabert. 

– “L’alfabet fonètic català”.

Activitats proposades: seguir els gestos de les cançons o inventar-ne de nous i cantar-les recalcant la importància de fer el so de les lletres.

 

PROPOSTES PER AQUESTA SETMANA     

                                 

Proposta 1: Les formes geomètriques 

Activitat inicial:

Activitat 1 Hansel i Gretel: visualització del conte “Hansel i Gretel”

A continuació, comentar el conte: que el nen/a l’expliqui, parlar dels personatges, del que ha passat, com acaba el conte i si li ha agradat. 

Altres activitats relacionades que podeu fer: fer un dibuix del conte i escriure alguna paraula. 

 

Activitats de desenvolupament:

Activitat 2- Busquem cercles, quadrats, triangles i rectangles: tornar a visualitzar el conte parant molta atenció a trobar les següents formes geomètriques: cercle,quadrat,rectangle i triangle.

A continuació, podeu buscar aquestes mateixes formes geomètriques en objectes que tingueu a casa.

Finalment, en un  full dibuixar el nom d’alguns objectes que hagin trobat a casa i escriure el nom de la figura a la qual correspon (si és un cercle, un quadrat, un rectangle o un quadrat).

Activitat 3- Collage de formes: enganxar diferents figures geomètriques (cercles, quadrats, triangles i rectangles) en diferents tipus de paper ( de colors, revistes..), retallar-les i fer composicions diverses.

També podeu fer estampacions amb pintura.

Activitat 4- Cantem i aprenem a dibuixar les formes geomètriques!: visualitzem un vídeo d’una cançó sobre les figures geomètriques, més concretament, sobre com dibuixar-les. Parleu amb el vostre fill/a si ha entès el que explica la lletra i proposeu fer gestos amb la cançó, per exemple, dibuixar a l’aire la forma geomètrica quan es canti sobre aquesta. 

Activitat 5- Fem activitats digitals on surten formes geomètriques: proposem, dues activitats digitals sobre les formes geomètriques. La primera (activitat digital 1) és per a repassar i ampliar activitats sobre les formes geomètriques més importants (cercle, quadrat, triangle i rectangle) i, la segona (activitat digital 2), per a què gaudeixin fent construccions amb peces i/o blocs. 

Activitat 6- Cada forma amb el seu color!: Realització d’una fitxa. En aquesta activitat els nens/es han de pintar les figures geomètriques seguint aquestes consignes:

– Quadrats de color blau.   

– Cercles de color groc.

– Triangles de color vermell.  

– Rectangles de color verd.

Intenteu que facin sols l’activitat.  Podeu imprimir el dibuix o copiar-lo en un full.

ATENCIÓ FAMÍLIES!  Aquesta activitat (ACTIVITAT 6) haurà de ser enviada al correu grup classe, té como DATA LÍMIT D’ENTREGA el dia 17.05.20.

 

Proposta 2: Fem una mica de màgia!

Activitat inicial:

Activitat 1- La bruixa Avorrida: visualitzar un capítol de la sèrie de “La bruixa Avorrida”.

A continuació, comentar el capítol: que el nen/a l’expliqui, parlar dels personatges, del que ha passat, com acaba el conte i si li ha agradat. 

Altres activitats relacionades que podeu fer: fer un dibuix del conte i escriure alguna paraula. 

 

Activitats de desenvolupament: 

Activitat 2- Fes la teva poció màgica: de la mateixa manera que fa la bruixa Avorrida, us deixem aquesta proposta per fer diferents pocions màgiques. Així, els vostres fills/es treballaran el compteig i, alhora, la lectura d’imatges i lletres, mitjançant un material més lúdic i diferent. 

En el cas de no tenir impressora, podeu visualitzar el contingut en una pantalla i crear part d’aquest material amb l’ajuda del vostre fill/a. 

Activitat 3- La capsa d’afegir i treure: continuant amb el tema de la màgia…us proposem crear un recurs molt útil i motivador per iniciar-se en el càlcul mental. Es tracta de la capsa d’afegir i treure! 

Aquest material ajuda a adquirir una primera comprensió de la suma, per començar, com a acció de reunir dues quantitats o d’afegir-ne una a una altra que ja teníem. Treballar aquesta operació sense tenir pròpiament el material al davant en el moment de fer-la, sinó havent-lo d’imaginar, afavoreix la seva comprensió i la seva representació mental. Una vegada practicada la suma, podem introduir el fet de treure algun objecte, és a dir, la resta.

Per fer la capsa d’afegir i treure, només necessitareu una capsa de cartró (pot ser de sabates) i fer-li quatre forats, de la mateixa manera que s’observa a les següents imatges. La decoració d’aquesta hauria de ser per part del nen/a.

Els dos forats de la tapa serien per treballar la suma (afegir) i els altres dos, que es troben a un lateral, un seria per treballar la resta (treure) i, per últim, un per comprovar el resultat de l’operació (resultat). A més, necessitareu algun material per comptar (de mida petita), motivador pel vostre fill/a. Per exemple, a l’imatge hi ha uns ossets de colors. Podeu anar canviant de material perquè sigui de més interès pel nen/a (cotxes de joguina, peces de Lego, boles de plastilina, etc.).

FUNCIONAMENT (imagineu que l’objecte per comptar són els ossets de colors):

  • Per afegir: Introduir, per exemple, dos ossets a dins la capsa per un dels forats “d’afegir” i, per l’altre forat “d’afegir”, hi posem un altre més. Preguntar al nen/a: què passarà si ara els agafo pel forat de “resultat”, quants ossets sortiran? Aquesta acció s’ha d’anar fent i verbalitzant davant del nen o nena i repetir-la tants cops com penseu necessari, sobretot les primeres vegades, per ajudar a la seva comprensió.
  • Per treure: Introduir, per exemple, tres ossets per un dels forats “d’afegir” i, seguidament, pel forat de “treure”, en traeim un. Preguntar al nen/a: què passarà si ara els agafo pel forat de “resultat”, quants ossets sortiran?  Aquesta acció s’ha d’anar fent i verbalitzant davant del nen o nena i repetir-la tants cops com penseu necessari, sobretot les primeres vegades, per ajudar a la seva comprensió.

ATENCIÓ, us recomanem que feu servir quantitats de fins a 6 elements!

Si feu la vostra capsa d’afegir i treure, ens agradaria que ens la mostressiu al Padlet! Animeu-vos!

 

Proposta 3: Educació emocional

És important entendre que sentir ràbia, enuig, ira, etc, és normal i saludable. En cap cas hem de culpabilitzar als nens i nenes (ni a nosaltres mateixos) per sentir algunes emocions. 

Podem dir que les emocions no són ni bones ni dolentes. Per exemple, sentir por ens ajuda a mantenir-nos fora de perill, però sentir un excés de por, pot limitar-nos i fer-nos patir. 

Continuant amb el treball d’emocions, aquesta setmana proposarem fer uns GLOBUS ANTIESTRÈS.

RECURS 1 : La setmana passada us vam ensenyar el primer recurs: “LA TÈCNICA DE LA TORTUGA”.

RECURS 2: BOLES ANTIESTRES FETES D’ARROS, FARINA, SUCRE..

 

QUÈ NECESSITEM:

-Globus de colors

-Arròs, farina, sucre…

-Ampolla d’aigua 

-Tisores

PASSOS A SEGUIR:

  • Primer de tot, agafar l’ampolla d’aigua i evocar-hi a dins una mica d’arròs, farina, sucre..etc.
  • A continuació, fer un forat a l’ampolla tocant a la part de dalt. Agafem un globus, li tallem  la punta i després el col.loquem a la boca de l’ampolla.
  • Tot seguit, bufem pel forat que hem fet a l’ampolla i veurem com el globus s’infla..

Quan el tinguem una mica inflat, tapem amb un dit l’orifici i girem l’ampolla de manera que l’arròs entri dins el globus inflat.

  • Finalment, traiem el dit del forat i veurem com el globus es desinfla, quedant-se tot l’arròs  a l’interior.

Us deixem un VIDEO TUTORIAL amb una altra manera diferent de fer-ho. Ja veureu que és molt senzill.

Esperem les fotos de les vostres boles antiestres al padlet!

 

Proposta 4:  Anglès

Us deixem un enllaç a l’activitat d’aquesta setmana. Es tracta d’un formulari on els infants hauran de respondre unes preguntes referides a la llengua anglesa. Tenim en compte que les famílies els haureu d’ajudar en la part de gestió tecnològica.

Accés a les preguntes

És important que la feu perquè ens servirà per recollir evidències sobre la llengua anglesa.

ATENCIÓ FAMÍLIES! Aquesta activitat té com a DATA LÍMIT D’ENTREGA el dia 17.05.20.

 

Que tingueu bona setmana!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>