Tasques setmana del 4 al 8 de maig

Benvolgudes famílies, desitgem que continueu estant bé. Aquesta setmana les nostres propostes giren al voltant dels animals de granja.

Per continuar amb la dinàmica que fem a  l’escola, comencen el dia amb la cançó del “Bon dia” de la Dàmaris Gelabert:

“Els dies de la setmana”:

El temps, amb la cançó “Pastoret, d’on vens?”:

i els noms dels companys i companyes que trobareu en els següents enllaços:

ELS NOMS DELS COCODRILS

ELS NOMS DE LES ARANYES

LLENGUATGE MUSICAL I LLENGUATGE ORAL

Podem començar aquesta activitat escoltant i aprenent la cançó “la granja d’en Jepet” que és molt divertida.

A continuació, us proposem que imiteu vosaltres els sons que fan els diferents animals i perquè no, si us animeu, podeu compartir la gravació o el vídeo al padlet.

DESCOBERTA DE L’ENTORN i LLENGUATGE PLÀSTIC

La setmana passada us proposaven el conte de “La rateta que escombrava l’escaleta” i aquesta setmana, la cançó de “la granja d’en Jepet”, en totes dues activitats surten animals que són de granja, però també hi ha altres que són salvatges.

Us proposem que feu un mural classificant diferents animals segons siguin de granja o salvatges (les imatges les pots dibuixar, retallar d’una revista…)

Com us diem sempre podeu compartir aquestes creacions sigui en el nostre correu o en el padlet de les aranyes i cocodrils.

LLENGUATGE MATEMÀTIC

A continuació, us adjuntem un arxiu en PDF  on podeu visionar diferents conceptes matemàtics:

CONCEPTES MATEMÀTICS

Seguidament us proposem dues activitats:

• La primera consisteix en pintar uns elements seguint unes consignes determinades. Aquestes consignes determinen el número, la forma i el color. En cas que no pugueu imprimir podeu realitzar vosaltres un dibuix similar.

PINTA SEGONS UNA CONSIGNA

*Aquesta feina s’haurà d’entregar amb data límit l’11 de maig.

• La segona feina consisteix a realitzar una sèrie, la podeu fer amb elements que tingueu al vostre entorn, amb gomets, llegums, agulles d’estendre, botons…

Podeu practicar abans en el següent enllaç:

JUGA AMB EL CUC A FER SERIACIONS

*D’aquesta feina també ens heu d’enviar una foto al correu de l’escola amb data límit l’11 de maig.

Com a novetat, volem compartir amb vosaltres un altre manera de poder treballar de manera online, es tracta d’una plataforma d’activitats on es treballan diferents conceptes a través de diferents fitxes, amb la peculiaritat de que són autoavaluatives i un cop fetes es poden enviar al mestre directament a través de la seva plataforma (aquesta última part, ja us l’explicarem més endavant).

Aquí us deixem l’enllaç web on trobareu una fitxa autoavaluativa per podeu consultar els encerts i errors, si hi ha hagut.

Aquesta setmana els nens i les nenes només l’han de realitzar i posar a prova els seus coneixements, més endavant, en les pròximes setmanes, ja us demanarem que ens les envieu per internet a través de la seva plataforma.

Per realitzar aquesta fitxa podeu utilitzar qualsevol dispositiu, des de tauleta, mòbil, ordinador.

És molt intuïtiva, us agradarà molt per treballar conceptes amb els vostres fills.

FITXA INTERACTIVA. NUMERACIÓ

CULTURA DIGITAL

Continuarem aprofundint en les activitats que ens proposen la família del Fungooms. Recordeu que cada membre de la família ofereix uns determinats jocs i nivells de dificultat; activitats que desenvolupen les destreses digitals necessàries per poder desenvolupar-se en l’ús d’aquestes eines digitals.

LA FAMÍLIA DELS FUNGOOMS

EDUCACIÓ EMOCIONAL

Aquesta setmana practicarem “la tècnica de la tortuga”, una tècnica  per ajudar-nos quan estem molt enfadats i, d’aquesta manera, poder treballar l’autocontrol.

• Fase 1: Presentem “el conte de la tortuga sàvia”:

Per començar, veurem el conte. Us deixem dos enllaços diferents, els podeu veure els dos o escollir només un.

• Fase 2: Ensenyem els passos a seguir:

La idea principal és que els vostres fills i filles, a través del conte de la tortuga, se sentin identificats amb ella  i aprenguin a controlar les seves emocions i sentiments.

Per això, és important explicar quan acabeu de veure la història, que quan estiguin enfadats, amb ganes de cridar, pegar…,  poden fer el mateix que feia la tortuga (encongir-se,  tancar el seu cos i ficar el cap dins els braços).

A més a més, us adjuntem aquestes imatges amb els passos que recomanava la tortugueta sàvia. Les podeu imprimir o dibuixar i enganxar-les a un lloc ben visible per si voleu treballar aquesta tècnica amb els vostres fills /filles.

1. STOP (atura’t quan tens malestar o un conflicte).
  2. RESPIRA (la respiració ajuda a calmar-se).
  3. PENSA (pensa com et sents, com pots solucionar el conflicte).
  4. ACTUA (soluciona el teu conflicte). Molt important que en aquest moment parleu de què ha passat, com s’ha sentit i busqueu una solució.

Us animem a practicar la postura de la tortuga, i si us ve de gust, penjar una foto al padlet.

MÚSICA

Us deixem un vídeo amb una classe de dansa de la nostra professora Olga Clavel. És un vídeo llarg, no cal fer-ho tot de cop. Aquesta és una proposta que es repetirà diverses setmanes perquè tingueu temps de gaudir de la dansa.

L’Olga i jo us animem a fer-ho en família

Espererem que gaudiu molt de les activitats proposades!!!

Seguim endavant!!!

Atentament,