Tasques setmana del 27 d’abril a l’1 de Maig

Benvolgudes famílies, desitgem que continueu estant bé en aquests dies de confinament.

Aquesta setmana les nostres propostes giren al voltant del món dels animals.

 

EXPRESSIÓ ORAL (CONTE) I DESCOBERTA DE L’ENTORN

En el següent enllaç trobareu diferents contes, heu de buscar el conte que us proposem per poder gaudir-lo amb els vostres fills i filles i fer les activitats corresponents:

  • Escoltar el conte de “La rateta que escombrava l’escaleta”.
  • Identificar els personatges.
  • Resoldre un trencaclosques.

La rateta que escombrava l’escaleta

 

LLENGUATGE  MATEMÀTIC

Aquesta setmana també us proposem una altra rutina amb els dies de la setmana i el calendari. Us animem al fet que pugueu crear el vostre propi calendari setmanal o mensual (com us agradi més) amb números, dibuixos, adhesius.

Tot el que us vingui al cap!!

Exemples:

També podem observar el temps que fa i dibuixar un petit símbol en el dia del calendari.

 

LLENGUATGE CORPORAL

Hem trobat aquestes activitats a la pàgina “Kids Art & Craft” que pensem que són adequades per realitzar amb els vostres fills i filles per tal de treballar la psicomotricitat gruixuda i fina. 

Degut a la importància de treballar la figura humana en l’etapa d’Educació infantil, us demanem que els nens i les nenes dibuixin el cos humà  i que posin el seu nom. 

*Aquesta feina s’ha d’entregar al correu del grup classe amb data límit el 4 de Maig.

 

CULTURA DIGITAL

Us proposem per aquesta setmana un joc molt divertit que trobareu en la web edu365.cat. Es tracta de “la família dels Fungooms”, una família molt divertida on cada membre té molts jocs en funció de la seva edat, cadascun d’ells amb una dificultat diferent. Us animem a desenvolupar destreses digitals com moure el ratolí, desplaçar-lo per la pantalla o arrossegar per poder gaudir d’aquests jocs que de ben segur agradaran als vostres fills i filles.

La família del Fungooms

 

EDUCACIÓ EMOCIONAL

Aquesta setmana continuem treballant les emocions però aquesta vegada utilitzarem un dels recursos més enriquidors per treballar-les, el conte “El Monstre de Colors”. Aquest conte ens ajudarà a treballar i identificar les diferents emocions a partir dels colors i donarà peu a fer petites reflexions de com ens sentim i quines emocions hem experimentat.

Feu clic al següent enllaç per veure el vídeo :

A més a més, podeu utilitzar la fitxa que us adjuntem amb el dibuix del monstre de colors. Podeu deixar als vostres fills/filles  els colors que tingueu a casa  (llapis, retoladors, ceres)  relacionats amb les emocions i que cada nen o nena esculli de quin color el vol pintar. Possiblement estarà representant la seva emoció.

EL MONSTRE DE COLORS

Si no disposeu d’una impressora, no us preocupeu, el podeu dibuixar vosaltres mateixos. 

Podeu aprofitar  per  continuar parlant sobre les emocions amb la vostra família o bé ens podeu enviar un vídeo al padlet de com un sentiu i així ho compartiu amb nosaltres.

Per exemple: “Hola sóc la Berta i avui estic  CONTENTA, ENFADADA, TRISTA… perquè….”.

 

 LLENGUATGE ESCRIT

Us proposem dues activitats més relacionades amb les emocions, les trobareu en els següents enllaços:

MONSTRE DE COLORS LECTOESCRIPTURA

En aquesta primera activitat els nens i nenes trobaran les paraules de dos de les cinc emocions que surten en el conte. Cinc emocions que ja hem estat treballant de forma diversa durant aquests dies, i ara amb l’ajuda del monstre de colors les acabarem de reforçar de mica en mica.

Us proposem resseguir amb diferents tècniques aquestes paraules, les que més us agradin, pintura, colors, retoladors, espaguetis… L’objectiu d’aquesta activitat a més a més de fer un treball de lectoescriptura amb les diferents tècniques proposades, és que els nens i les nenes sàpiguen identificar les paraules i poder relacionar-les amb el seu significat i color del monstre. 

*Aquesta feina s’ha d’entregar al correu del grup classe amb data límit el 4 de Maig.

 

La segona activitat té la finalitat de reconèixer paraules, en aquesta fitxa els nens i nenes trobaran dos pots buits amb la paraula d’una emoció escrita. Han d’esbrinar quina emoció és i pintar-la del seu color. Per fer aquesta activitat abans hauran d’haver jugat molt amb les paraules de l’activitat anterior i fer reconeixement de lletres, paraules, això els hi ajudarà a reconèixer les paraules dels pots buits. Us animem a intentar-ho!! Ens encantarà que ens expliqueu les vostres experiències!!! Segur que amb la vostra ajuda ho aconseguiran!

RELACIONA MONSTRE DE COLORS

 

MÚSICA

Aquesta setmana us proposo la construcció d’un instrument amb material reciclat. Hi ha moltes idees i podeu fer la vostra proposta. Jo us adjunto un vídeo amb una idea senzilla per fer amb els més petits i petites. No cal que sigui igual, podeu fer servir tota la vostra creativitat. Podeu penjar fotos al padlet

 

Atentament,

L’equip docent de EI3

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>