Tasques setmana del 25 al 29 de maig

Benvolgudes famílies, aquesta setmana entrem a la fase 1, esperem que gaudiu una miqueta més del nostre entorn, perquè fa molts dies que estem confinats. Des de l’escola us continuem proposant algunes tasques  que giren al voltant del món dels animals. Com sempre us comentem aquestes són propostes que vosaltres podeu adaptar a les vostres necessitats, però si que aconsellem que les dues (les del projecte i el dibuix lliure) siguin tornades al nostre correu de grup o al padlet de l’escola.

Com cada setmana us continuem animant a realitzar les rutines diàries de l’escola. En les propostes anteriors ja teniu els enllaços a les cançons, però aquesta setmana us proposem que les feu sense el suport digital.

 

DESCOBERTA DE L’ENTORN NATURAL

Us proposem que durant aquesta setmana continuem fent tasques al voltant del nostre projecte d’aula:

  • LES ARANYES:  A continuació us enllacem dues activitats:

La primera  es tracta d’identificar el cicle vital de les aranyes. En aquesta feina els nens i nenes hauran de retallar les imatges i col·locar-les en l’ordre corresponent seguint el seu cicle. Podeu aprofitar també per repassar els números i enganxar les paraules en el seu lloc.

EL CICLE VITAL DE LES ARANYES

*En el cas que no pugueu imprimir, cap problema, podeu fer vosaltres els números i les paraules amb un retolador clar que els puguin resseguir i al costat fer un dibuix.

*Aquesta feina té data d’entrega. Serà el dia 1 de juny i com sempre, pot ser mitjançant el padlet o el correu del grup classe.

La segona serà una activitat del liveworksheets, ja que aquestes són molt ràpides de fer,  engrescadores i ens permet identificar el que han après. Es tracta de marcar amb un stick els animals que són aràcnids.

QUINS ANIMALS SÓN ARÀCNIDS

*Aquestes feina, si és possible, també ens la feu arribar a través de la seva plataforma al nostre correu. La  data d’entrega serà el dia 1 de juny .

 

  • ELS COCODRILS: Per fer memòria del nostre animal preferit, us deixem un enllaç on surt un vÍdeo d’aquest rèptil i les seves característiques: 

Després de visionar el vídeo, us proposem una activitat:

ON VIUEN ELS COCODRILS?: La feina consisteix en primer lloc en pensar on viuen els cocodrils. Seguidament retallar les imatges i reflexionar quines seran les que hauran d’enganxar a l’altre full. Podeu imprimir només les imatges i confeccionar la fitxa on hauran d’enganxar-les o també imprimir les dues. Us ho deixem a la vostra elecció.

ON VIUEN ELS COCODRILS?

RETALLABLES

Per últim us proposem un joc on trobar les lletres del nom propi del vostre/a fill/a dins de les paraules de les imatges (riu, mar, peixera i habitació). Les podeu repassar, les podeu encerclar, pintar, etc. Per exemple si busquem les lletres del nom JÚLIA, les podrem trobar en les paraules: riu (i/u), mar (a), peixera (i, a), habitació (a, i).

 

LLENGUATGE VERBAL I ESCRIT  (GLOBALITZAT AMB ALTRES ÀREES)

Aquesta setmana us presentem el conte “Per què els animals tenen cua?”

Per  continuar treballant al voltant del conte, us proposem una activitat on podeu jugar a fer-vos les vostres pròpies cues amb trossos de llana, cinta… cues llargues, curtes… 

D’aquesta manera recordarem un dels jocs que fèiem a la sessió de psicomotricitat, que es deia  “la cua del llop”. Ho recordeu? Un infant havia d’enganxar-se una cua a la part baixa de l’esquena i els altres havíem d’intentar agafar-la. Qui l’agafava es convertia en llop.

També volem compartir amb vosaltres un dossier on trobareu fotografies dels animals que surten en el conte. Aquestes fotografies ens poden ajudar a observar les seves característiques físiques. Podeu animar als infants que verbalitzin aquestes característiques: si tenen el pèl curt, si tenen la cua curta, si tenen el pèl fosc, si són grans, si són petits, etc.

A partir d’aquí us proposem una activitat en la qual us presentarem aquests animals però ara sense cua, fent referència al conte. Cada nen i cada nena hauran de fer un exercici de memòria i enrecordar-se’n de com són les cues d’aquests animals, o millor dit com explica el conte, quines cues van comprar al mercat, aquests animals? D’aquesta manera els nens i nenes hauran de tenir l’enginy de dibuixar a cada animal la seva cua.

Us animem al fet que compartiu els vostres dibuixos a través del padlet o correu del grup-classe.

DOSSIER ANIMALS CONTE

ACTIVITAT ANIMALS SENSE CUA

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

En l’àrea de llenguatge matemàtic les nostres propostes continuen al voltant de jocs: en concret d’uns sudokus.

Si considereu que és molt difícil podeu començar per retallar en quadrats de 4, per exemple:

Us adjuntem el sudoku en format PDF perquè el podeu descarregar i imprimir:

SUDOKU

A continuació adjuntem un altre sudoku, podeu fer el mateix que amb l’anterior, si costa molt començar pel quadrat  gran el podeu tallar en quadrats de 4 i anar fent. 

Teniu l’opció per la classe de les aranyes i un altre per la classe dels cocodrils:

SUDOKU_ARANYES

SUDOKU_COCODRILS

Si voleu continuar aprofundint amb el tema, tenim un enllaç digital per practicar sudokus:

SUDOKUS_INFANTIL

 

LLENGUATGE PLÀSTIC

Aquesta setmana us proposem que facin un dibuix lliure, amb la finalitat d’observar el traç que fan i com representen alguna cosa, fent servir els retoladors de colors. En el cas que el vulgueu pintar podeu fer servir la tècnica que vulgueu (aquarel·les, colors… ) o també pot estar sense pintar.

*Aquesta feina té data d’entrega. Serà el dia 1 de juny i com sempre pot ser mitjançant el padlet o el correu del grup classe.

 

CULTURA DIGITAL

Aquesta setmana us proposem uns jocs divertits que giren al voltant dels animals, es tracta del BUHOBOO. Una manera molt divertida d’estimular als infants en l’àmbit digital: els hi ensenya a pressionar tecles, moure el ratolí, fer clic i arrossegar objectes. També podem trobar jocs com trencaclosques, pintar, etc.  

EL BUHOBOO

 

PSICOMOTRICITAT I DESCOBERTA D’UN MATEIX

La psicomotricitat influeix directament sobre el desenvolupament intel·lectual, afectiu i social. 

En l’àmbit motor els hi permet dominar el seu moviment corporal.

En l’àmbit cognitiu millora la memòria, l’atenció i la concentració.

I en l’àmbit social i afectiu es relacionen amb els altres, a més d’afrontar les seves pors.

És per això que us proposem tres jocs molt senzills i divertits que segur que coneixeu i podeu practicar aquests dies a casa.

El joc de la pinça: el nen o nena tanca els ulls i l’altra persona hi ha de col·locar la pinça en alguna part del seu cos (intentant que no ho noti). Amb els ulls tancats el nen o la nena ha de dir on li han col·locat.

El joc de les estàtues: Ens movem lliurement per l’espai (podem posar música de fons) i al senyal que pacteu s’hauran de quedar quiets com estàtues. 

El joc de les cadires: Posar una rotllana de cadires al voltant de la qual els participants van donant voltes mentre sona la música. Quan la música s’atura s’han d’asseure, una persona a cada cadira. Però hi ha una cadira menys respecte al nombre de participants i aquell qui no pot seure queda eliminat. A cada ronda es retira una cadira. El guanyador és qui s’asseu a l’última cadira quan queden dues persones jugant.

 

EDUCACIÓ EMOCIONAL 

Aquesta setmana fem girar la nostra ruleta de la calma per presentar-nos un altre recurs: “EL POT DE LA CALMA”

El pot de la calma és un recurs Montessori per ajudar a calmar als nens i nenes quan es posen nerviosos o s’enfaden.

L’ampolla agitada (amb la purpurina i tots els objectes movent-se dins l’aigua) és un símil amb el que passa al cap del nen enfadat nerviós, on tot va a mil per hora.

Quan passen 2-3 minuts,  l’interior de l’ampolla va tornant al seu estat inicial, ja res es mou i podem anar veient amb claredat què hi ha dins de l’aigua. De la mateixa manera, el nen enfadat que es queda quiet, respira i es calma, en uns minuts va relaxant-se i després ho veu tot més clar.

MATERIALS

  • 1 ampolla de plàstic
  • ½ cullerada de cola amb purpurina ( també podeu utilitzar oli de bebès)
  • Purpurina
  • Objectes per flotar ( pompons, botons,etc)
  • Colorant
  • Sabó transparent
  • Cola transparent
  • Aigua molt calenta 

PASSOS A SEGUIR

  1. Primerament, fiqueu dins l’ampolla tots els ingredients: purpurina, objectes petis… i afegiu l’aigua ( fins a la meitat de l’ampolla). Teniu en compte que ha de ser ben calenta.
  2. A continuació, Incorporeu la cola transparent i la cola amb purpurina fins que veieu que tot plegat té un aspecte més dens. Recordeu que mentre més cola hi fiqueu, més a poc a poc es mouran els objectes i la purpurina. Remeneu-ho molt bé!!!
  3. Seguidament, afegiu sabó transparent, i torneu a remenar tot molt bé. (La cola, juntament amb el sabó s’utilitzen perquè hi hagi fluïdesa de diferents densitats, i la purpurina anirà caient de diferents maneres).
  4. Després, incorporeu el colorant (Recordeu però, que amb els colors foscos, amb un parell de gotetes n’hi ha prou, doncs si en tireu massa, no us deixarà veure els objectes de l’interior del pot). I remeneu de nou, molt i molt!
  5. Quan l’espuma de tant remenar hagi desaparegut, afegiu més aigua calenta, fins que arribis a dalt de tot del pot, només deixant un dit d’aire perquè tot el contingut del pot es pugui moure quan el remeneu.
  6. Finalment, quan creieu que ja el teniu a punt, que no voleu afegir res més, amb la pistola de silicona si en teniu, enganxeu la tapa pel seu interior i tapeu el pot. Remeneu i remeneu. Ja teniu el vostre pot de la calma fet! Felicitats!!!

Si us animeu, podeu penjar les vostres fotos al padlet. Us esperem!

 

MÚSICA  I DANSA

Aquesta setmana us proposem una activitat de ritmes molt divertida i fàcil de fer. En el següent vídeo veureu com es fa. Podeu fer servir qualsevol música, no cal que sigui la del vídeo.

I podeu continuar fent dansa amb el vídeo de l’Olga!!!!!

 

Desitgem que els infants gaudeixin molt d’aquestes activitats proposades!!!

Atentament,

L’equip docent d’EI3

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>