Acte reconeixement alumnes de 6è i dels jocs del projecte Recercaixa

El curs passat, els actuals alumnes de sisè, van participar al programa Investiga amb Recercaixa. Amb l’ajut d’una investigadora, la Rosa Estopà, que va tutoritzar el projecte. L’objectiu era millorar la informació i la comunicació entre els professionals de l’entorn sanitari i les famílies que tenen infants que pateixen malalties minoritàries.

Per aconseguir-ho, van analitzar la informació escrita que reben les famílies per part dels professionals, van treballar els diferents argots que s’utilitzen en varis grups socials o professionals i com aquests s’haurien de reinterpretar per ser compresos pel públic a qui van dirigits.

D’aquest treball d’investigació va sorgir la publicació del Primer diccionari de medicina il·lustrat.

També es van realitzar dos jocs de taula sobre terminologia mèdica per fer més entenedores les diferents malalties. Al joc: Què sóc? Anem al metge? S’han d’endevinar malalties comunes, i al “Laberint mèdic” descobrim en què consisteixen les proves mèdiques.

A l’acte d’avui 21 de novembre de 2018, els alumnes han valorat molt positivament tots els aprenentatges que hi ha darrera aquesta feina col·lectiva, a més de tractar-se d’un projecte d’aprenentatge servei ja que el resultat repercuteix a diferents sectors de la vila.

L’Ajuntament de Castellar, amb la col·laboració del CRP, ha produït una petita edició dels dos jocs, que els creadors posen a disposició de tots els centres educatius de la zona a través de la Guia Didàctica; també en facilitaran un exemplar al CAP de Castellar.