ENS VISITA LA RAFAELA PÉREZ

El passat dia 22 ens va visitar la Rafaela Pérez, vicepresidenta del Consell Territorial de l’ONCE a Tarragona.

Els alumnes de tercer la van convidar dins del projecte sobre els sentits. Ja havien après com funciona el sentit de la vista, però tenien molts dubtes sobre com poden les persones amb ceguesa portar a terme les activitats més quotidianes: llegir, escriure, trucar per telèfon, comprar… La Rafi ens els va solucionar tots, amb alegria i sinceritat.

Van aprendre que les persones invidents poder anar a l’ONCE per aprendre a desplaçar-se de forma autònoma, utilitzant un bastó o acompanyats d’un gos pigall. També poden aprendre a usar una gran varietat d’elements tecnològics, com per exemple mòbils i ordinadors adaptats. Un aspecte que ens va interessar molt va ser l’escriptura. Els alumnes van poder utilitzar una màquina Perkins per escriure el seu nom en alfabet Braille. Els va encantar!

Donem les gràcies a la Rafi per la seva visita, ens vam quedar amb ganes de parlar més estona amb ella!