Temps de treball

TEMPS DE TREBALL A EDUCACIÓ INFANTIL

A Educació Infantil dediquem la major part del nostre horari al treball vivencial a partir del joc. Plantegem moltes activitats de manera lúdica per treballar diferents aspectes de manera global, i dediquem algunes petites estones al treball sistemàtic, que en aquesta etapa bàsicament són els hàbits, que ajuden als infants a créixer i a ser més autònoms, les rutines, que els donen seguretat, i alguns aspectes d’expressió oral que els ajudaran a estructurar el seu pensament.

 

 

TEMPS DE TREBALL A PRIMÀRIA

D’aquests tres temps de treball que fem a l’escola: global, vivencial i sistemàtic, a primària es concreta de la següent manera:

La metodologia transversal que vehicula la major part dels aprenentatges és el treball global. A dins de l’horari setmanal hi ha franges horàries llargues on es desenvolupen els projectes, es treballa de forma competencial i interdisciplinar.

En el context del projecte entren en joc, per una banda el treball vivencial i experimental, amb xerrades, exposicions, investigacions, sortides, racons, tallers,…i per l’altre el treball sistemàtic, es seleccionen els continguts clau de les àrees instrumentals a treballar en relació a la temàtica del projecte, i es desenvolupen quan el context d’aprenentatge ho afavoreix.