Treball global

Tots els cursos de l’escola tenen a dins de l’horari setmanal, unes franges llargues, acostumen a ser d’una hora i mitja, per fer projectes. Entenem que aquesta metodologia de treball, avui dia, es fa imprescindible si volem alumnes crítics, amb opinió pròpia, autònoms i que siguin capaços de resoldre els nous reptes en cooperació amb els altres. En aquestes sessions es presenten tasques contextualitzades basades en situacions reals per partir de l’interès dels alumnes, amb continguts integrats i no fragmentats per àrees, amb molt treball de recerca i investigació i sempre en cooperació amb els companys/es, mai de manera individual. Treballant de manera global s’afavoreix l’aprenentatge competencial i significatiu, és el que perdura en el temps.

El treball per projectes és una metodologia que afavoreix l’adquisició de les competències bàsiques atès que:

  • Parteix d’un tema, problema o centre d’interès negociat amb l’alumnat.
  • Fa protagonista l’alumnat en la construcció del propi coneixement perquè focalitza el desig de saber coses noves, la formulació de preguntes, la reflexió sobre el propi saber, la recerca de nous coneixements i la reflexió sobre el propi procés d’aprenentatge.
  • Dóna gran rellevància al treball cooperatiu. S’elaboren preguntes o hipòtesis, es prenen decisions sobre el repartiment de tasques i es posa en comú el resultat de les tasques individuals i s’elabora col·lectivament el resultat.
  • Incentiva processos d’investigació que suposen cercar, seleccionar i interpretar informació a través de fonts diverses, formular nous dubtes i noves preguntes i establir relacions amb altres problemes.
  • Es transfereixen estratègies per aprendre: es representa el procés de construcció de coneixement, s’avalua el que s’ha après i com s’ha après.
  • S’activa la comunicació, el diàleg i la discussió en petit i gran grup per construir coneixement de forma compartida.

A l’escola, en funció dels cicles, fem diferents modalitats de projectes: centres d’interès, aprenentatges basats en problemes, reptes, projectes lliures,…sempre parteixen d’una activitat inicial, motivadora per captar l’interès i acaba amb un producte final, que es comparteix amb les famílies visitant l’aula com a cloenda del projecte.

L’escola participa des de fa quatre cursos a la xarxa de competències bàsiques de la zona, ens permet estar connectats amb els últims avenços en relació a la innovació pedagògica.