Com ho fem?

EL CURRÍCULUM és el conjunt de competències bàsiques, objectius, continguts, mètodes pedagògics i criteris d’avaluació que treballem en cadascuna de les etapes educatives (Educació infantil i educació primària) per tal de garantir el nivell educatiu adient per poder accedir a la següent etapa educativa amb èxit.

La finalitat és aprendre:

• A ser i actuar de manera autònoma
  • A descobrir i tenir iniciativa
  • A pensar i a comunicar
  • A conviure i habitar el món

Segons el  DECRET 181/2008 DOGC núm. 5216. del 2n cicle d’Educació Infantil

“La finalitat de l’educació infantil en els centres és contribuir al desenvolupament emocional i afectiu, físic i motor, social i cognitiu dels infants en col·laboració amb les seves famílies, proporcionant-los un clima i entorn de confiança on se sentin acollits i amb expectatives d’aprenentatge.”

I segons l’ Art. 2. DECRET 142/2007 d’ordenació de l’educació primària. DOGC núm. 49

“La finalitat de l’educació primària és proporcionar a tots els nens i les nenes les competències que els permetin assegurar el seu desenvolupament personal i social; adquirir les habilitats i les competències culturals i socials relatives a l’expressió i comprensió oral, a la lectura i a l’escriptura, al càlcul, a la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, a l’autonomia personal, la coresponsabilitat i la interdependència personal, a la resolució de problemes i als coneixements bàsics de la ciència, la cultura i la convivència, el rebuig de tot tipus de comportaments discriminatoris per raó de sexe; desenvolupar la competència d’expressar el que s’ha après, d’explicar amb raons coherents, fiables i ben justificades el seu punt de vista i la seva opinió, de saber escoltar el punt de vista dels altres amb respecte i d’arribar a acords quan sigui necessari; desenvolupar les habilitats socials, d’esforç, treball i estudi; expressar el sentit artístic, la creativitat i l’afectivitat; i conèixer els elements bàsics de la llengua, la història, la geografia i les tradicions pròpies de Catalunya que permetin el seu arrelament.”

Per l’adquisició  d’aquestes finalitats la nostra escola es fonamenta en els següents pilars:

• Acompanyament acadèmic de l’alumnat i l’atenció a la diversitat
  • Acompanyament emocional entès com la personalització del procés d’ensenyament aprenentatge
  • El treball global, sistemàtic i vivencial
  • Temps de treball a infantil i a primària