Treball vivencial

El treball vivencial és el que parteix de l’experiència, implica una emoció i per tant una resposta. Tot el que s’aprèn des de l’experiència és molt més significatiu i atractiu.  A l’escola sabem que el joc és una de les activitats més motivadores pels infants, i per tant, sobretot en els primers cursos, el joc és la base de tot l’aprenentatge.

Som una escola que dóna importància a tots els àmbits que integren la personalitat i formació dels nostres infants:

Sortides i colònies: El nostre projecte educatiu contempla, com a part integrant del treball escolar, la conveniència de realitzar sortides pedagògiques amb diferents finalitats. Algunes tenen l’objectiu de realitzar un treball específic en relació al temari d’alguna matèria del curs; altres, visitar algun indret d’interès; també poden tenir la intenció de poder gaudir d’un esdeveniment rellevant o poden ser d’esbarjo i convivència. La multiplicitat d’experiències que ofereixen les sortides aconsellen la participació de tot l’alumnat. També es programen sortides des de les diferents especialitats, donant una importància especial a la música, l’anglès, l’art i el moviment.: música (la cantània: auditori de Barcelona, anglès (English day), d’educació física (jornades esportives), art (exposicions i museus), entre d’altres…

Tallers: Els tallers representen una manera diferent d’organitzar l’espai i els materials de l’escola afavorint que nens i nenes de diferents nivells aprenguin junts. Aquests entorns propicien situacions d’aprenentatge on els infants participen d’una manera activa i creativa

Ambients: Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.

Aquest plantejament de treball  respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.

Festes i tradicions: Des de l’escola, volem treballar amb els nostres alumnes, aquelles festes i tradicions que estan més arrelades a la nostra terra i a la cultura popular. Ens proposem, que els nens i nenes les coneguin, sàpiguen quin és el seu origen i que aquestes no es perdin en el temps.

L’escola, promou el treball de les tradicions populars catalanes, perquè creiem que les festes populars són un recurs d’inesgotables qualitats per a treballar continguts educatius. A més, no podem desaprofitar l’element engrescador que és per als nostres alumnes, celebrar les diferents festes al llarg del curs a l’escola.

Projecte d’art: Un dels nostres objectius és proporcionar als infants una experiència artística enriquidora proposant un model que vagi més enllà de la còpia i la manualitat. Aquest contacte amb la cultura proporciona als nens i les nenes una mirada diferent i més flexible per abordar la realitat, al mateix temps que estimula la creativitat.

A l’escola fem tallers d’art a tots els nivells, barregem alumnes de diferents nivells per enriquir aquesta mirada plural, treballem diferents tècniques artístiques i referents tant femenins com masculins.