COM FER UNA QUARANTENA SEGURA!

L’aïllament domiciliari és una mesura que consisteix a mantenir aïllades les persones que puguin estar afectades pel virus a fi d’evitar-ne la propagació. Seguiu aquests consells per fer un aïllament domiciliari segur per a infants i adolescents:

• El dia que inicia l’aïllament, en sortir de l’escola, l’infant ha d’anar directament al seu domicili. No pot assistir a activitats extraescolars ni anar a casa d’altres familiars.
  • No pot sortir del domicili ni rebre visites de persones que no siguin convivents.
  • Ha d’evitar el contacte amb persones que siguin vulnerables.
  • Ha de posar-se la mascareta, especialment si té 6 anys o més, quan surti de l’habitació i en cas de contacte físic proper. L’han de dur tant l’infant com les persones convivents.
  • S’ha de rentar sovint les mans, especialment abans i després de sortir de l’habitació. Les persones convivents també ho han de fer.
  • Si fa els àpats amb la resta de la família, cal garantir que els estris siguin d’ús exclusiu, mantenir la distància de seguretat i després ventilar bé l’estança.
  • No ha de compartir joguines. Cal netejar-les i desinfectar-les de forma adequada.
  • S’han de netejar i desinfectar sovint les superfícies de contacte més freqüent (poms de les portes, taules, cadires, etc.).
  • La roba s’ha de rentar diàriament.
  • Vigileu els símptomes i, si n’apareixen, contacteu amb el vostre CAP.