HISTÒRIA

En aquesta pàgina intentarem fer un recorregut històric de la que va ser la primera escola pública del barri del Pla de Dalt i de les diferents etapes i transformacions que s’hi han anat fent fins avui dia.

L’escola va néixer l’any 1960. La seva primera ubicació va ser al barri de Montolivet o també conegut com a Sant Pere Màrtir al carrer Geranis, 50. Actualment, l’ocupen diferents associacions d’Olot: l’Escola Bressol de Sant Pere Màrtir, l’Associació de Veïns del Barri de Montolivet, l’Acadèmia de Música Moderna i l’Esbart Olot.

El primer director de l’escola va ser en Miquel. Juntament amb la seva muller la Pilar van fer de mestres a l’escola Pla de Dalt fins que es van jubilar i han viscut tota la vida en el mateix barri.

Crèdit: Arxiu Comarcal de la Garrotxa. Servei d’imatges. Fons L’Olotí. Autor: Àlvar Farré Serradell, c.1980

A finals dels anys 70 es va començar a construir el primer edifici de l’escola nova en els terrenys actuals del carrer alforja.

Crèdits de les fotografies: Arxiu Comarcal de la Garrotxa. Servei d’imatges. Fons L’Olotí. Autor: Àlvar Farré Serradell, c. 1979, 1980.

El nou “Col·legi Nacional Sant Pere Màrtir” es va inaugurar el 14 de desembre de 1980. L’acte va ser organitzat per l’Associació de Pares d’Alumnes, el Claustre de Professors i amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Olot. Així es va recollir en un article de la Vanguardia del 15 d’agost del mateix any.

Ampliació 2006-2008

No us podeu imaginar la il·lusió que ens va fer rebre aquesta maqueta, des del 1994 els pares tenien una guerra encesa amb el departament per aconseguir l’ampliació ja que el barri en expansió no podia absorbir tots els alumnes si ens mantenien una línia escolar per edat. Per fi podíem dir que deixaríem enrere els mòduls i la precarietat de com treballàvem els últims anys. Recordo el dia de la presentació del projecte per part dels arquitectes a tots els membres del Consell Escolar. Un cop es va acabar la presentació de la Flor (arquitecta) l’exalcalde Lluís Sacrest aixeca el dit i diu: Esteu al cas que a Olot hi cauen 1000 l. d’aigua a l’any i heu projectat els teulats plans. Un somriure es va apoderar de tothom i immediatament van actualitzar el projecta amb aquesta i 50 propostes més que provenien de la comissió d’obres que vam endegar amb lequip directiu, l’AFA i alguns pares arquitectes i aparelladors que teníem a l’escola. Des d’aquí un agraïment a tothom per la implicació i el criteri que van aportar per deixar una escola tan maca com la que tenim.