FRUITA A L’ESCOLA

A l’escola Pla de Dalt, els dimarts i dijous és el “DIA DE LA FRUITA”, les nenes i els nens de l’escola porten per esmorzar una o vàries peces de fruita (poden anar complementades amb entrepà), per tal de fomentar i habituar-se a una l’alimentació saludable.

RECEPTES DE FRUITA

Des de fa molts anys, la nostra escola participa al Pla de Consum de Fruita a les escoles. Aquest pla que està financiat per la Unió Europea i la Generalitat de Catalunya (una acció coordinada dels Departaments d’Agricultura, Salut i Educació), consisteix en subministrar als alumnes gratuïtament fruita fresca de temporada durant una setmana al mes al llarg del curs escolar, per tal de fomentar els hàbits d’alimentació saludable. Es pretén amb això afavorir la salut dels infants i promoure el consum de fruites, verdures, fruita seca, llegums, aigua i joc actiu. I també reduir el consum llaminadures, begudes refrescants, brioxeria i videojocs sedentaris.

Els objectius són:

• Oferir fruita en els esmorzars dins del centre escolar.
  • Informar sobre els beneficis d’ incrementar el consum de fruites i verdures, i sobre la seva diversitat, característiques, etc.
  • Proposar el consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.

Quan hi haurà fruita per esmorzar facilitada des de l’escola?

Durant el curs escolar, una setmana de cada mes, es distribuirà fruita i/o verdura seleccionada en funció de l’estació de l’any, la proximitat de producció i la qualitat.

La fruita es repartirà entre els nens i les nenes per a què en consumeixin durant l’esmorzar.

Quina fruita es repartirà durant aquest curs 2023-2024?

La primera distribució de fruita es realitzarà a totes les escoles entre el 4 de març i el 18 de març de 2024, amb un lliurament de quatre peces de fruita (mandarina, plàtan, poma i taronja)

Està previst fer 4 entregues: març, abril, maig i juny

Dates previstes d’entrega a l’escola:

S’avisarà per correu a les famílies quan es reparteixin a les classes.