Inici

Per quin cavall apostaries?

Els alumnes de 3r d’ESO fan les seves pròpies conjectures basades en l’experiència. Posteriorment, aprenen a justificar els resultats que apareixen utilitzant el llenguatge matemàtic. En el joc de la cursa de cavalls cada jugador aposta per un cavall situat en un carril de l’u… Llegeix més»

Còmic i ciència – 2n ESO FiQ

📌Cada vegada és més comú trobar contingut científic visual. La ciència fa servir aquests recursos per difondre i divulgar resultats dels treballs científics en forma de gràfiques, figures o inclús infografies.
Aprofitant que eren els últims dies abans d’anarnosen de vacances de Nadal, i havíem d’anar… Llegeix més»

Optativa de teatre – 2n ESO

📌A l’optativa de teatre aprenem a expressar les nostres idees i emocions a través de diferents activitats. Una de les principals activitats que realitzem són les improvisacions a partir de l’anàlisi de temes i successos de l’entorn propi, que projectem a través de papers i… Llegeix més»

Exercici a l’exterior

📌L’alumnat de 3ESO han desenvolupat una part pràctica de l’optativa “Exercici a l’exterior” aprofitant la nova paret boulder d’escalada al pati de l’Escola.

Visiteu la nostra revista escolar!

Al nostre institut-escola tenim una revista digital : el Pere Lliscart report!
Podeu fer clic aquí.
Per visitar-la i veure la feina que fan els nostres reporters escolars!
Els encarregats de fer la revista són els alumnes de 1r. d’ESO de l’institut-escola, en el marc dela matèria… Llegeix més»

Junior Report visita l’escola!

Els alumnes de 1r d’ESO han rebut la visita de Mireia Giménez, editora de Junior Report.
Junior Report és un diari per a joves lectors que explica l’actualitat global amb un llenguatge planer i directe, i promou el projecte Revista Escolar Digital en el qual participen… Llegeix més»

Sortida Biciclot a 1r d’ESO

Aquest any els alumnes de 1r d’ESO hem pogut tornar a anar en bici pel Delta del Llobregat gràcies a la col·laboració amb l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat.
Aquesta activitat la vam fer amb la cooperativa biciclot i va durar 2 dies. El primer dia vam… Llegeix més»

Ambient de comunicació

En els ambients d’aprenentatge es promou que els infants siguin protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge, l’ambient ha de ser estimulador, creatiu i que convidi a la participació on els nens i les nenes actuïn i es possibiliti la comunicació i la trobada entre els… Llegeix més»

L’atzavara

L’espai exterior d’Atzavara, és un dels ambients on els infants d’infantil gaudeixen més.
L’Atzavara els permet observar i experimentar els canvis que es van produint a la natura dia a
dia i especialment en els canvis d’estació i meteorològics.
Els agrada molt compartir les vivències amb els seus… Llegeix més»

Les rimes de dits

Potser si us diem rimes de dits, o jocs de dits, no sàpigueu de què parlem. Però si comencem a explicar-vos que: Aquest va anar a mercat, aquest va comprar un ou, aquest el va fregir, aquest li va posar la sal i aquest murri… Llegeix més»

Ambient artístic

Els nens i nenes de 1r i 2n  fem ambients 3 dies a la setmana i un dels ambients que oferim és l’ambient artístic, ja que creiem que l’escola ha de crear un ambient que estimuli el desenvolupament de les habilitats creatives. Ha d’oferir experiències… Llegeix més»

Sant Valentí

En el dia de Sant Valentí, l’alumnat de 3r ha celebrat el dia de l’amor i l’amistat. Aquest ha treballat alguns valors sobre l’amistat amb una activitat divertida i diferent. Els alumnes han escrit en un cor una o dues paraules sobre el que ells… Llegeix més»

Pack your bag

 
The 3rd grade-students have learned clothes vocabulary by packaging their bags.
They worked in groups of three or four students.
Before starting the activity, they had to decide  which task would do each one.
In the end, we made a contest to decide which student would take the… Llegeix més»

La docència compartida a tercer de primària

Perquè sabem que l’escriptura i la lectura són dues eines bàsiques de l’aprenentatge..
La docència compartida, dues mestres a l’aula amb les mateixes funcions, ens permet anar guiant de forma més personalitzada el procés d’aprenentatge de l’escriptura en llengua catalana dels nostres nens i de les… Llegeix més»

Escolta’m

Tutories personalitzades que vetllen per la convivència i creuen en la importància de crear vincles educatius, per tal d’afavorir el progrés dels infants.
Escoltar és una eina fonamental per aprendre, entendre i progressar. A l’Escola Pere Lliscart, participem en el projecte escolta’m, on els docents del… Llegeix més»

Treballem amb les lletres

A l’aula de la SIEI treballem diferents rutines, hàbits, presentem propostes diferents per treballar la lectoescriptura, la numeració…
Aquesta és una activitat que fem treballem les lletres. Ens encanta treballar amb diferents materials manipulatius i sensorial. Un dels alumnes comença escollint una lletra, treballada prèviament. A… Llegeix més»

Medi a partir d’un àlbum il·lustrat

Els nens i nenes de primer de primària estan investigant i aprenent sobre els animals a Medi. Per fer-ho una de les propostes ha estat treballar a partir d’un àlbum il·lustrat: “La vaca que va pondre un ou”. A partir de la història, que narra… Llegeix més»

Hem començat la robòtica!

A 1r hem començat  la robòtica dins de l’ambient  matemàtic. En aquest ambient aprenem  a pensar, a practicar l’assaig/error, a desenvolupar l’hàbit de la perseverància. Tenim unes petites abelletes robots, les bee boots!!
Per fer funcionar aquests robots i fer-los anar a on desitgem, hem de… Llegeix més»

La classe de 2n

 
La classe de segon som una classe divertida i molt activa. 
Estem fem equip per aprendre a ser autònoms i autònomes, a la mateixa vegada que volem créixer com a persones fent especial incís en el respecte cap als altres. 
Respectar a les famílies, a les mestres… Llegeix més»