Inici

Com funciona el nostre cos?

Els alumnes de cinquè hem fet el projecte “Com funciona el nostre cos?”. Ens hem dividit per grups de treball i cada grup, de manera autònoma, hem buscat informació en pàgines web, en vídeos educatius i en llibres sobre l’aparell del cos que volíem aprendre.… Llegeix més»

Visita a la fàbrica del Cacaolat

El grup de 3r de primària hem anat d’excursió a la fàbrica del Cacaolat. Hem après moltes coses sobre l’elaboració d’aquest producte i com arriba fins als supermercats perquè nosaltres el comprem.
Primer ens van explicar quins són els dos ingredients principals del Cacaolat, el cacau… Llegeix més»

El text instructiu en capses d’aprenentatge

Els nens I les nenes de 4t de primària treballen diferents textos instructius a partir de capses
d’aprenentatge.
En grups de quatre persones fan la descoberta del material que troben dins de cada capsa i a
partir d’una tasca cooperativa afronten els diferents reptes que se’ls proposa, a… Llegeix més»

Carnestoltes 2023

Aquest divendres estem de festa al Pere LLiscart

L’alumnat d’infantil, primària i secundària s’han disfressat i han sortit, a cops de batucada, de rua pels carrers del barri. S’ho han passat d’allò més bé.

 

 

 

 

 

 

Taller pràctic sobre la digestió dels aliments a 4t.

A la classe de 4t de primària  estem treballant l’aparell digestiu i vam fer un taller pràctic sobre la digestió dels aliments.
Durant la digestió els aliments es transformen en substàncies nutritives. La transformació és de dos tipus: mecànica, que és la produïda pel moviment i… Llegeix més»

Fem Música

música ens encanta tocar diferents instruments i fer sons amb diferents objectes, així
que hem escollit diferents objectes i instruments per fer música.
A primer vam gaudir molt amb les cordes, amb les quals vam marcar la pulsació de
diferents cançons i vam fer diferents ritmes. Ho vam… Llegeix més»

Treball per competències a primària

A la classe de 2n de primària  aprofitem la docència compartida per treballar la competència digital amb els nostres ordinadors portàtils. Ens encanten i motiven molt aquestes sessions!
Aprenem a accedir a Google Chrome i trobar activitats per treballar la lectoescriptura en català: vocabulari, escolta, formar… Llegeix més»

D’on ve l’aigua?

Els alumnes de 2n de primària hem estat investigant sobre l’aigua. D’on prové, cap a on va, com es forma la pluja… teníem moltes preguntes per a fer i les hem anat resolent aquests dies. Hem fet alguns experiments per comprendre millor com es forma… Llegeix més»

Som arquitectes

 
L’alumnat de 2n de primària, ha treballat amb llistons de fusta per crear construccions de forma lliure. Ho han fet amb grups de 4 persones per fomentar el treball en equip i l’organització.
Jugar a construir vol dir molt més que agrupar unes determinades peces o… Llegeix més»

Dia Escolar de la No-violència i la Pau

Com cada 30 de gener l’escola celebra el Dia Escolar de la No-violència i de la Pau.
Aquesta celebració va ser fundada l’any 1964, pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal i Vidal. Es va escollir aquest dia perquè és l’aniversari de la mort de Mahatma… Llegeix més»

Expressió i Comunicació Corporal a 4t d’ESO

Si parlem de moviment, consciència corporal i esforç físic, estem treballant la salud física i mental i a Educació Física, volem que assoleixin aquestes competències de manera satisfactòria. Aquest 2n trimestre estem desenvolupant les dimensions d’Expressió i Comunicació Corporal utilitzant el propi cos per a comunicar-se… Llegeix més»

English – 4Th ESO

 
This year, in English class, the 4th ESO students have started to work on getting a job, so they have been writing their CVs and role-playing job interviews. Grouped in pairs, they have made up a company, outlined a job position there, and assigned themselves… Llegeix més»

Educació física a 1r i 2n d’ESO

Circ 1r ESO:

Incorporar el joc circense a l’aula pot ser molt productiu per als centres educatius de primària i secundària. Les diferents disciplines que conformen el que habitualment entenem per circ ofereixen un espai creatiu i artístic que permeten treballar a fons a classe l’educació… Llegeix més»

Let’s stay healthy!

En un marc d’aprenentatge competencial, des de l’assignatura d’anglès hem representat
escenes on els alumnes de 2n d’ESO o bé van al metge o bé fan una trucada d’emergència
per demanar assistència mèdica. Poder pensar i parlar de la salut d’un mateix i actuar en
conseqüència es manté… Llegeix més»

Muntem Caixes a 4t d’ESO

Els alumnes i les alumnes de 4t d’ESO, de l’àmbit de matemàtiques han iniciat les funcions a través del muntatge de caixes amb diferents desenvolupaments al pla. L’activitat es desenvolupa retallant els 4 costats de diferents mides en els extrems de diversos fulls DIN A4.… Llegeix més»

Literatura romàntica del segle XIX

Els alumnes de 4t d’ESO han treballat la literatura romàntica del segle XIX, a les classes de
castellà. Han llegit alguns fragments de les obres més cèlebres de l’època, fixant-se en la
temàtica, l’estil, els personatges, les reivindicacions… Finalment, en grups cooperatius, han
elaborat un lapbooks per ensenyar… Llegeix més»

Diaris directament de la revolució industrial

Per entendre com era la vida durant la revolució industrial, a 4t d’ESO hem escrit diaris de diferents persones que segurament van viure aquella època.
Com vivien, què menjaven, com era el seu dia a dia….?

Cada grup ha investigat sobre diferents personatges, i hem ficcionat el… Llegeix més»

Dissenyar-crear-jugar a jocs d’ordinador

Aquí us deixem una mostra dels jocs d’ordinador que l’alumnat de 2n d’ESO ha programat durant el primer trimestre.
A Tecnologia de 2n d’ESO seguim aprenent i treballant el pensament computacional. Enguany es treballaven algoritmes i estructures de programació que ens permeten dissenyar jocs d’ordinador.

Ho hem… Llegeix més»

Model Xcelence

El curs 2021- 22 la Fundació Bertelsmann ens va oferir participar del model Xcelence,
un marc de referència que permet als centres implementar millores en els sistemes
d’orientació, posicionant aquest procés com un element estratègic en els centres
educatius, un procés continu i gradual que ens acompanyarà al… Llegeix més»