Per quin cavall apostaries?

Els alumnes de 3r d’ESO fan les seves pròpies conjectures basades en l’experiència. Posteriorment, aprenen a justificar els resultats que apareixen utilitzant el llenguatge matemàtic. En el joc de la cursa de cavalls cada jugador aposta per un cavall situat en un carril de l’u al dotze. Es tiren dos daus i es calcula la suma. El cavall que està en el carril del resultat que s’ha obtingut avança una posició. Repetim aquest procediment fins que un dels cavalls arriba a la meta. I tu?, per quin cavall apostaries?, per quin no apostaries? Per què? Els nostres alumnes de 3r  d’ESO ho tenen claríssim.