Inici

Preparem dictats a secundària!

 
A l’assignatura de llengua castellana i literatura, els alumnes de 2n d’ESO treballen setmanalment sobre un dictat preparat. Aquest dictat, que poden revisar durant una setmana a casa, els serveix per veure reflectits els seus errors ortogràfics més freqüents. 
Després, a classe, els revisen i els… Llegeix més»

A Educació Física coneixem noves activitats: Slackline

L’alumnat del tercer curs de secundària va fer una petita iniciació al Slackline a través de
situacions lúdiques en les que és busca la comprensió, adquisició i millora de l’equilibri. En
aquesta modalitat l’estratègia principal serà el treball a partir de jocs didàctics en els quals
s’inclouran directrius… Llegeix més»

El treball autònom a la Comunitat de Petits

A la comunitat de petits treballem a partir dels interessos i la iniciativa dels infants. Els ambients d’aprenentatge, espais pensats i preparats per provocar la curiositat a través de diferents propostes d’aprenentatge, ofereixen materials que permeten repetir incansablement allò que més els interessa fer: omplir,… Llegeix més»

El procés de la lectoescriptura a la Comunitat de Petits

Des de la comunitat de petits entenem el procés d’aprenentatge de la lectoescriptura com un procés natural que s’ha d’acompanyar de forma pausada, oferint espais preparats que facin sorgir l’interès i la motivació de l’infant. 
Els estudis sobre l’evolutiva descriuen, que fins als cinc o sis… Llegeix més»

La conversa

 

La conversa és l’espai de la trobada, de la paraula, del diàleg i de l’escolta, l’objectiu de la qual és SEMPRE compartir aspectes de grup que ens impliquen a tots i a totes. Degut a la quotidianitat amb què practiquem la conversa, es tracta d’una… Llegeix més»

Donem ales a la nostra creativitat

La creativitat és la capacitat per veure la realitat amb una mirada oberta i saber donar-li
respostes de manera diferent. En els infants, estimular llur creativitat és dotar-los d’eines per
millorar les seves habilitats socials i comunicatives.
A l’escola, per tal de promoure i estimular la creativitat de… Llegeix més»

Les matemàtiques als ambients

 

Els nens i nenes de la comunitat de petits aprenem matemàtiques a través del joc, l’experimentació i la manipulació. Amb les propostes vivencials que els oferim, els infant s’apropen al càlcul, la mesura, la geometria…provocant curiositat perquè siguin ells els protagonistes dels seu propi aprenentatge.… Llegeix més»

Grups interactius. 3r C

A la classe de 3r C cada divendres fem grups interactius de matemàtiques. A l’aula es realitzen agrupacions heterogènies pel que fa a nivell d’aprenentatge. Al nostre cas fem 4 grups de 4 alumnes. A cada grup, es realitza una activitat concreta de curta durada… Llegeix més»

Gaudí. 4tB

La classe de 4t B ha començat a treballar amb Antoni Gaudí ja que visitarem el pròxim 11 de febrer el Parc Güell. 
Saben una mica de la seva vida, de la seva formació i de les seves obres més importants, així com l’estil característic amb… Llegeix més»

Inventem històries. Aula d’acollida de primària

L’alumnat de l’Aula d’Acollida estem treballant la narració d’històries de forma oral. Per això,  primer hem vist les tres parts en què es divideix el relat: plantejament, nus i desenllaç i el què vol dir i com comença cadascuna d’elles. El plantejament: Hi havia una… Llegeix més»

Juguem i aprenem amb Kahoot. 6è B

 

 
Totes les persones aprenem però no de la mateixa manera. Per aquest motiu, fem servir diferents metodologies i així poder arribar a tot  l’alumnat.
Durant tot el curs, a sisè (foto de 6è B), aprenem i consolidem aprenentatges amb el Kahoot, una aplicació que els hi… Llegeix més»

Temps de lectura amb… Wonder. 6è A

La classe de 6èA ja hem acabat de llegir “Wonder” de Raquel J. Palacio. Hem tardat una mica (son 400 pàgines!) però ha valgut la pena. Hem conegut personatges que malgrat les dificultats no paren de lluitar i tirar endavant, com l’August. Personatges que sempre… Llegeix més»

Temps de lectura a 3r d’ESO

Els alumnes de 3r ESO estan llegint setmanalment les lectures obligatòries de la matèria Llengua i Literatura Catalanes. Cada quinze dies comparteixen amb els companys de l’aula fragments en tertúlia dialògica literària. En rotllana, expliquen per què han fet la seva tria, mostren el seu… Llegeix més»

Alemany, segona llengua estrangera a ESO

 

A l’Institut Escola Pere Lliscart enguany hem començat a oferir segona llengua estrangera. Una vintena d’alumnes de tercer d’ESO han començat a aprendre alemany dues hores a la setmana. Fem seguir una metodologia comunicativa i activa.
A la classe no només ens centrem en els aprenentatges… Llegeix més»

Los clásicos de la literatura española. ESO

En la materia de lengua castellana hemos empezado el año centrándonos en dos obras maestras de la literatura española: El Lazarillo de Tormes y El ingenioso hidalgo don Quijote de la Mancha. Con estas dos obras cerramos la literatura este curso; después de haber visto poetas renacentistas tan valiosos como Garcilaso de la Vega, San Juan de la Cruz, Luis de Góngora, Francisco de Quevedo o Lope de Vega.… Llegeix més»

Aprenem l’aparell respiratori. 4tA

A la classe de 4tA han dedicat les darreres sessions de medi per conèixer el nostre aparell respiratori. Han creat una maqueta per poder entendre-ho millor. 
Per confeccionar-ho han utilitzat diferents materials: dos globus, plastilina, una ampolla de plàstic, un guant de làtex i dues palletes.… Llegeix més»

Exposicions orals en castellà. 5è

Els nens i nenes de cinquè, de l’institut escola Pere Lliscart, hem estat preparant exposicions orals a l’assignatura de castellà sobre temes molt variats: experiments, explicacions de les excursions que hem realitzat amb la nostra família, explicacions de les sèries i les pel·lícules que estem… Llegeix més»

Media ambient. 5è

A l’Institut Escola Pere Lliscart ens preocupem pel nostre entorn. Aquest curs,  els i les alumnes de 5è de Primària hem fet un taller a classe on ens han informat i hem pres consciència de la gran problemàtica existent als nostres mars… estan plens de… Llegeix més»

Converses en anglès. 6è

Aprendre una nova llengua és un gran repte: hem d’aprendre un munt de vocabulari nou, noves maneres d’expressar-nos, d’escriure… però el més important és saber parlar! 
Per això, els i les alumnes de 6è posem en pràctica tot el que anem aprenent de manera oral i… Llegeix més»