Programa TEI

Benvolgudes famílies,

Amb aquesta carta volem posar en el vostre coneixement que a partir del mes de novembre de 2018, implementarem a la nostra escola un projecte educatiu innovador per millorar la integració escolar, la convivència entre l’alumnat i, sobretot, per evitar l’assetjament escolar.

Es tracta del programa TEI (“Tutoria Entre Iguals”), un programa en què cada alumne/a de 3r de Primària serà supervisat per un alumne/a de 5è de Primària, que estarà a prop seu per tal d’ajudar en la seva integració al centre, disminuir la seva inseguretat, resoldre els conflictes mitjançant el diàleg, actuar com a referent per millorar la seva autoestima i disminuir els desequilibris de les forces que origina la violència i l’assetjament escolar.

Aquest programa ha estat aprovat pel Claustre de Professors i pel Consell Escolar i subvencionat integrament per l’AMPA. En la seva aplicació,pretenem que  els/les alumnes estiguin sensibilitzats contra l’assetjament escolar i en favor d’un model de relació entre companys/es basat en el respecte mutu, la corresponsabilitat i la solidaritat.

Aquest model de relació entre companys/es serà reforçat durant les hores de tutoria i en diferents moments al llarg del curs. En aquestes sessions, el/la coordinador/a del programa, el/la orientador/a i els/les tutors/es dels/de les alumnes de 3r i 5è de Primària portaran a terme un seguit d’activitats, dinàmiques i reunions, centrades en l’educació emocional i els valors, on l’empatia, el respecte, el compromís i sobretot l’apoderament dels infants del centre els faci sentir protagonistes del seu procés educatiu.

Comptem amb el vostre suport i col·laboració, per seguir treballant sobre la millora de la convivència i el desenvolupament de la cultura de la pau a la nostra escola.

Salutacions,

La direcció i l’Equip Programa TEI del Pau Vila