CIÈNCIA EN TEMPS DE PANDÈMIA

Durant aquest curs els infants de l’escola malgrat  les mesures de prevenció de la pandèmia,  en els nostres grups-bombolla hem estat gaudint  al llarg del curs diferents  activitats i projectes relacionats amb la ciència i aquí en teniu una mostra.

EDUCACIÓ INFANTIL

El llarg del curs els nens i nenes d’infantil han gaudit molt experimentant a través de les caixes d’experimentació, la taula de llum, les rampes i pilotes, l’observació d’elements naturals amb els microscopis, fent circuits i construccions amb imants, jugant amb la llum, la foscor i les ombres….Totes aquestes propostes han estat pensades per provocar la manipulació, exploració, observació, investigació, fer hipòtesis, fer deduccions….La curiositat innata dels infants fa que no parin d’avançar en el coneixement del món que ens envolta.

EXPERIMENTEM A INFANTIL!!!

CICLE INICIAL.

A primer hem estat fent el taller: som   científics , per grups havíem d’anar pensant hipòtesi, fent,  resolent i observant experiments per després treure les nostres conclusions. Ha estat d’allò més divertit, hem fet barreges de líquids, hem hagut de fer servir microscopis, hem observat els arbres del nostre pati. Finalment hem aprés tant que hem obtingut el nostre carnet de BON CIENTÍFICS.

CIÈNCIES  A 1r EN TEMPS DE PANDÈMIA

A segon hem estat fent un treball d’investigació durant tot el curs relacionat amb el nostre hort: hem  après les plantes que corresponen a cada estació de l’any, hem fet una observació detallada del creixement de les plantes que vam decidir plantar al nostre hort, així com dels animals que hem vist que viuen aquí, hem hagut de fer servir molts estris i també microscopis i lupes.

CIÈNCIES A 2n EN TEMPS DE PANDÈMIA

CICLE MITJÀ

A tercer hem estat fent un treball d’investigació del nostre entorn proper, analitzant la tipologia de roques i pedres apropant-nos a les Escletxes. També hem tingut oportunitat d’analitzar la flora, investigant les seves característiques: com són les seves fulles, els fruits, la floració, entre d’altres. Així com la varietat que trobem al Parc Natural de Collserola.

A quart hem fet de científics i científiques al llarg del tercer trimestre dins del contingut de treball competencial sobre la cura del nostre cos. Per mitjà de la indagació i aplicant el mètode científic, els nens i nenes han après a fer hipòtesis, observacions, recollir dades i extreure conclusions per tal de fer un aprenentatge significatiu de l’experiència.
Hem après molt sobre els 5 sentits, concretant amb el sentit de la vista. Després d’haver estat una estona a les fosques, hem comprovat la dilatació de la pupil·la. A més a més, amb l’ajuda de la lupa, ens hem observat l’iris. Per una altra banda, hem fet màgia amb uns ossos. Durant uns dies hem deixat uns ossos de pollastre en un pot amb vinagre i hem vist que ha anat perdent la seva rigidesa, fins que ha arribat un dia que… Màgia!!! Hem pogut comprovar que es doblegaven. Els nens i nenes han arribat a la conclusió que el vinagre en grans quantitats pot eliminar el calci dels ossos i que els aliments amb calci són molt important per tenir cura del nostre esquelet.

CIÈNCIES A 4t EN TEMPS DE PANDÈMIA

CICLE SUPERIOR

Els alumnes  han  treballat diferents experiments relacionats amb l’aigua: flotabilitat, el volum dins l’aigua i  densitat. També vam calcular el temps que triga un gel a canviar de canvi d’estat.

Vam fer servir unes altres tècniques diferents per tractar l’aigua, agafant una mostra d’aigua bruta i intentant fent-la potable. Primer vam utilitzar la tècnica de decantació, després la de filtració i finalment l’evaporació.

També han experimentat  amb les balances la relació de la densitat amb el volum dels cossos fent servir el mètode científic.

Tot el cicle hem fet un projecte relacionat amb l’entorn proper per conéixer la vegetació del pati de la nostra escola i el Parc 1 d’octubre, amb col.laboració amb l’Ajuntament del nostre municipi.

CIÈNCIES A CS EN TEMPS DE PANDÈMIA

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *