L’univers a cicle inicial

Aquesta setmana a l’escola Les Codinetes de la Nou de Gaià s’ha completat el treball pedagògic i educatiu amb un taller : Estudiem Planetes i Sistema Solar.

Els alumnes més petits de l’escola ( de p3 a 2n de primària) durant les darreres setmanes havien treballat els planetes i el Sistema Solar. El tema els ha resultat molt interessant i s’han mostrat encuriosits i això ha fet plantejar fer un taller pràctic.

El divendres a primera hora va arribar en Jordi ,un astrònom, que va preparar el material pel taller. A partir d’uns globus inflables representant els planetes , pintats del color corresponent i la representació d’unes òrbites va aproximar la realitat que tan lluny tenim.

Es va repassar l’ordre de proximitat amb el sol , els diferents tamanys i colors ,…també es van fer explicacions tècniques des dels coneixements d’astronomia que en Jordi va compartir.

Tot plegat, ha engrescat encara més als alumnes i docents a aprofundir més en el tema.