Capses d’aprenentatge

QUÈ SÓN LES CAPSES D’APRENENTATGE?

Són una manera de treballar les diferents àrees globalitzadament (barrejant continguts de català, matemàtiques, anglès, medi…), en equips on es fomenta l’autonomia dels infants, l’intercanvi d’opinions,  la cerca, l’experimentació i l’elaboració de projectes finals.

Dins de cada capsa, troben les instruccions que han d’anar seguint per completar la capsa i tot el material que necessiten per dur-la a terme.

Per què fem capses?

Per fomentar les competències que necessitaran els infants quan acabin l’escolarització, fomentar els aprenentatges “fent” i en comunitat (en equip). I a més, fer que el procés d’aprenentatge dels/les alumnes sigui més atractiu i significatiu.

Quan es fan i qui hi participa?

Es duen a terme durant 1’5h de la franja horària dels dijous a la tarda a cicle mitjà i cicle superior durant 1’5h al matí dels divendres. Cada capsa té un mestre de referència.

Quins àmbits es treballen?

Indirectament trobem activitats en que es fomenten i treballen tots els àmbits que fem a l’escola, com: el matemàtic, lingüístic, valors, noves tecnologies, medi, iniciativa i emprenedoria, etc.