Salut

SEGURETAT, HIGIENE I SALUT

Farmaciola

Al centre hi ha un dues farmacioles que estan a l’abast del personal docent, tancades, però no amb clau, i no accessibles als alumnes. La persona responsable de supervisar periòdicament el seu contingut, reposar el material i controlar les dates de caducitat és el/ la coordinador/a de riscos laborals. Es revisarà un cop al trimestre.

Administració de medicaments als alumnes

Els mestres no poden administrar medicaments als alumnes. Només ho faran si es compleixen aquestes tres condicions: – que sigui imprescindible fer-ho en horari lectiu – que els pares hagin aportat un informe mèdic on consti el nom de l’alumne, el nom del medicament que ha de prendre i la seva pauta d’administració, i – que els pares aportin un escrit on demanin i autoritzin dita administració.

model-autorització-administració-medicament

Situacions d’emergència Davant de lesions o indisposició d’un alumne.

• No deixar sol l’alumne.
  • Avisar per telèfon a la família per demanar-los que vinguin a fer-se càrrec del seu fill/a.
  • Portar-lo al metge del poble i/o avisar a l’ambulància.
  • En qualsevol cas, davant l’absència dels pares o tutors legals, si un alumne ha de ser traslladat en ambulància a un centre sanitari, el tutor, o en la seva absència, un altre mestre, l’acompanyarà i esperarà allà fins que arribin els pares

Alumnes malalts

L’ alumne/a que pateixi una malaltia susceptible d’encomanar-se, no pot assistir a l’escola fins a la seva total recuperació.

Si a l’escola es detecta que un/a nen/a no es troba bé o pateix alguna malaltia infecciosa s’avisarà a la família per a que el vinguin a buscar.

És obligació dels pares informar a l’escola de les malalties (cròniques o no) que tinguin els nens.

Manipulació d’aliments

L’elaboració d’aliments en el centre per part dels alumnes, les famílies o els mestres, com a activitat de programació anual aprovada pel consell escolar, s’ha de fer tenint en compte les normes bàsiques d’higiene alimentària establertes per l’Agència Catalana de Seguretat Alimentària a “Quatre normes per preparar aliments segurs” En tot cas cal evitar les elaboracions amb ou cru o amb nata, i en cas d’alumnes amb al·lèrgies, només es poden usar materials i aliments que no continguin els al·lergògens que cal evitar.