Anglès

Quina és la metodologia que utilitzem a l’escola Lanaspa-Giralt en l’ensenyament de la llengua estrangera?

Creiem fermament que la millor manera d’aprendre una llengua és de manera funcional, és a dir, utilitzant-la en contextos reals i practicant-la de manera efectiva.

Per això, el nostre nou model d’aprenentatge de l’anglès està basat en la comunicació oral des del primer moment. Com ho fem? A través d’una sèrie d’activitats vertebradores i graduals a tota l’escola, el nostre alumnat aprèn una base oral als cursos de EI i després introduïm l’escriptura a primària. Fem palès, la importància destacada a l’oralitat a tots els cursos, ja que és la base per a una bona comunicació en qualsevol idioma.

La innovació a infantil:

Aquest model novedós es va implantar fa dos cursos amb la premisa de dedicar menys hores però més sessions per aconseguir un millor aprenentatge. Ens vàrem plantejar que un infant no té una atenció plena d’una hora, i encara menys en una llengua estrangera, així que invertir una sessió d’un hora a una classe d’anglès era desaprofitar el recurs, fou a través d’aquesta reflexió que va aparèixer la idea de fer sessions més freqüents i intenses però de màxim mitja hora. Dins d’aquestes oferim varietats d’activitats com teatres, contactones, jocs, cançons, pictogrames i un gran etc.

A primària:

A primària utilitzem un llibre guia com a recurs igualitari envers els impulsos digitals i auditius. Això ens permet garantir una educació de qualitat i adaptada a les necessitats de cada alumne, fomentant el desenvolupament d’habilitats clau en l’aprenentatge de l’anglès, com ara la comunicació oral i escrita, la comprensió lectora i la pronunciació correcta.

Desdoblem cursos a cada grup i garantim un mínim de tres sessions d’anglès a la setmana.

Activitats vertebradores i graduals:

Rutines: un cop per setmana a cada classe d’infantil: bon dia, comptem, qui falta, dia de la setmana, mesos de l’any i temps (gradual des d’I3 a I5)

Pictogrames: Imatges que ens ajuden a establir bases comunicatives. Des d’i3 a 2n.

Diàlegs: Comences a I5, i de forma gradual acaben a 6è, on fan una descripció d’ellxs mateixxs o d’un company/a.

Scrapook: a 5è i 6è fem servir un quadern de dibuix tipus “scrapbook” on plasmem allò que voldrem recordar: apunts gramàticals, paraules i expressions que vull recordar, cançons que treballem…

Projecte: cada curs fem un projecte anual a cada classe.

Teatres: cada any contractem serveis de teatre a professionals que ens deleiten amb les seves obres i els seus shows, acompanyats de programacions didàctiques per treballar apriori.

Cinema: 5è i 6è assisteixen al cinema, acompanyat d’activitats prèvies a la visualització.

Festivitats: celebrem les festivitats de: Halloween, Christmas, Carnival, Easter.

GRUPS LINGÜÍSTICS (novetat curs 22-23)

El món canvia constantment i també, les nostres escoles. És per això que creiem fermament en créixer com escola i apostar per novetats que permetin arribar a les demandes del nostre alumnat. Enguany, vàrem apostar per l’espai “grups lingüístics”, un espai de 45 minuts de durada un cop a la setmana multinivell, és a dir, on ens barregem nens i nenes de diferents classes, per fer activitats més o menys guiades on es fomenti l’oralitat, la interacció i sobretot el gaudi envers l’anglès.

Us deixem l’enllaç on s’explica de manera més acurada aquest projecte.