Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP 2023)

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau  (o el seu acrònim DENIP), conegut també com a Dia Mundial o Internacional de la No-violència i la Pau, fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Es practica a escoles de tot el món, els dies 30 de gener i propers (aniversari de la mort de Mahatma Gandhi).

Als països amb calendaris escolars propis de l’hemisferi sud, pot commemorar-se el 30 de març i dies immediats.

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau.

A l’escola hem estat realitzant manualitats relacionades amb aquest dia, vam sortir al pati tots plegats a celebrar-ho formant el símbol de la pau entre tots, i hem creat el Mur de la Pau on hem escrit els missatges que desitgem que es puguin complir, demanant el millor que podria passar pet tothom, la pau al món. Països que actualment estan en guerra i sembla impossible que estiguin vivint aquesta cruel i trista realitat. Desitgem de tot cor que el missatge que transmet aquest dia sigui realitat.

El missatge d’aquest dia del DENIP diu:

“Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra”.

Mireu totes les fotos aquí: Fotos DENIP 2023