Projecte “JUNTOS”

Durant el curs passat vam redactar un projecte per a afavorir l’educació inclusiva i el benestar de la comunitat educativa. Vam presentar-nos a la “Convocatoria de ayudas destinadas a promover agrupaciones de centros educativos para la realización y puesta en práctica de proyectos comunes que favorezcan la educación inclusiva” acollint-nos a la “Resolución de 5 de octubre de 2021 de la Secretaría de Estado de Educación (BOE 243 del 11-10-21)” i ens ha estat concedida.

Hi participarem juntament amb el CEIP Isabel La Católica de Santa Cruz de Tenerife i el CEIP Maestra Caridad Ruiz de La Algaida de Sanlúcar de la Barrameda (Cádiz), escoles amb les quals ja hem compartit altres projectes d’intercanvi de bones pràctiques.

La idea és fer un intercanvi a tres bandes: cada escola visitant farà una formació a les escoles que acull i a l’hora mostrarà in situ l’experiència que porta a terme l’escola visitada. A més a més, cada escola, quan fa d’amfitriona, busca una persona reconeguda del seu punt fort, per fer una xerrada sobre el tema. En el cas de la nostra escola, treballarem amb Cultura emocional pública, amb la referent Mireia Cabero.

El projecte té pressupost per a formació i per a afavorir la mobilitat entre centres de mestres, famílies i alumnat, per tal de conèixer d’aprop aquestes bones pràctiques.

El primer centre a acollir l’intercanvi serem nosaltres, que rebrem 12 adults (mestres i famílies) la setmana del 24 al 28 d’abril. Vindran a conèixer la nostra escola, observar pràctiques d’aula de dinàmiques de cohesió i benestar emocional, i fer formació sobre aquests aspectes.

Durant el curs 23-24 mestres i famílies també viatjarem a Tenerife i Cadis a conèixer els seus projectes i fer formació de pràctiques inclusives. I l’alumnat de l’actual 4t farà una trobada a Madrid a amb l’alumnat dels altres centres per a compartir part del treball realitzat.

Ens fa molta il·lusió compartir aquest projecte amb vosaltres però també aprofitem per demanar la vostra participació.

Si us ve de gust col·laborar acompanyant famílies, mostrant el nostre dia a dia de l’escola o viatjant per conèixer altres projectes i pràctiques educatives no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres!  Per la darrera setmana d’abril ja necessitarem algunes famílies que puguin estar a la tarda-vespre o al matí compartint i acollint els nostres convidats. Qui s’hi anima?

Passeu per la direcció de l’escola a parlar-ne, truqueu o envieu un correu a a8039690@xtec.cat per mostrar la vostra disponibilitat. #TotesFemFalta!

Equip directiu