COM ÉS QUE ES FAN ELS JOCS OLÍMPICS? PROJECTE 2n

A l’escola Fructuós Gelabert entenem el treball per projectes com una filosofia, una manera d’entendre l’educació i de concebre l’aprenentatge que implica canvis significatius a l’aula: protagonisme dels infants, la concepció de l’aprenentatge, el rol dels mestres, les metodologies d’ensenyament, la relació amb les famílies, el treball en equip entre els docents, les relacions entre els infants, els canvis en l’avaluació…

Tots els projectes comencen amb un repte inicial. En aquest cas, a segon hem fet el projecte dels Jocs Olímpics i la nostra pregunta repte va ser “Com és que es fan els jocs olímpics?”

En el projecte es crea una gran xarxa de continguts que connecten entre ells. Cal assegurar-nos que els infants els van aprenent de manera significativa. Volem que els infants aprenguin a aprendre. Perquè ho puguin fer els hem d’ensenyar a construir i revisar el seu coneixement. Durant tot el projecte anirem formulant preguntes per explorar les idees dels infants perquè prenguin consciència del seu procés d’aprenentatge. A mesura que es van responent les preguntes del projecte, els continguts apresos els recollim en un mapa conceptual per tal de poder reflexionar contínuament.

A Tresor i Mancala, els nostres grups de segon, van sorgir moltes preguntes que amb ajuda de les famílies vam donar resposta. Després de diverses sessions de treball en equip a l’escola, vam posar en comú tots els aprenentatges que havíem descobert. Van ser unes sessions molt enriquidores on vam aprendre molt els uns dels altres. A més, vam tenir la sort de poder escoltar les experiències i anècdotes d’alguns familiars durant les olimpíades de Barcelona.

Per fer el nostre projecte encara més significatiu, vam posar la guinda final amb unes olimpíades, les Fructuolimpíades, amb diferents “proves olímpiques” adaptades a l’edat i el moment de desenvolupament dels infants.

*Cliqueu la foto per poder veure més.