L’HORA DEL CONTE

A L’ESCOLA DONEM MOLTA IMPORTÀNCIA A LA MOTIVACIÓ PER LA LECTURA. PER AQUESTA RAÓ TENIM UN PROJECTE VERTICAL DE CENTRE ON ELS PETITS TREBALLEM L’HORA DEL CONTE.

LES PRINCIPALS INTENCIONS EDUCATIVES SÓN:

  • DONAR A CONÈIXER I FOMENTAR EL MÓN DE LA LITERATURA I LA FANTASIA.
  • TREBALLAR L’EXPRESSIÓ ORAL: CONSTRUCCIÓ DE FRASES, COHERÈNCIA, VOCABULARI, ENTONACIÓ…
  • SABER ESCOLTAR.
  • AGAFAR CONFIANÇA PER PARLAR DAVANT DELS ALTRES.

TOTS ELS CURSOS HI DEDIQUEN UN ESPAI SETMANAL. ES CREA UN CLIMA I UNA DISTRIBUCIÓ DE L’ESPAI ACURADA QUE AFAVOREIX UN CLIMA DE CONVERSA, D’APROPAMENT, DE PROTAGONISME I ATENCIÓ VERS EL NARRADOR.

A I3, SÓN LES MESTRES LES QUE EXPLIQUEN EL CONTE. ACOSTUMA A SER UN CONTE POPULAR I LA FORMA D’EXPLICAR ÉS VARIADA: LLIBRE, AUDIOVISUAL, TITELLES, IMATGES…

A I4 I I5 ELS INFANTS SÓN ELS PROTAGONISTES DE L’EXPOSICIÓ DEL CONTE. ELS NENS/ES SÓN ELS RESPONSABLES DE PREPARAR-SE UN CONTE A CASA AMB L’AJUT DE LA FAMÍLIA. L’INFANT ENSENYA LA COBERTA, LES GUARDES, L’EXPLICA…

DESPRÉS DE CADA EXPOSICIÓ ES CREA UN ESPAI DE CONVERSA, DE PREGUNTES I COMENTARIS. ES TÉ ESPECIAL CURA EN QUÈ, A MESURA QUE VAN AVANÇANT ELS CURSOS ES PROCURA QUE LES PREGUNTES SIGUIN MÉS ELABORADES, I VAGIN MÉS ENLLÀ DEL COMENTARI DE “M’HA AGRADAT MOLT”…

LES PREGUNTES I COMENTARIS DELS MESTRES SÓN UN REFERENT PER FER CRÉIXER I ACOMPANYAR LES INTERVENCIONS DELS COMPANYS I COMPANYES.

* CLIQUEU SOBRE LA FOTO