COM TREBALLEM ELS RACONS D’APRENENTATGE A PETITS

A Petits, un dels moments que vivim sovint, són els racons d’aprenentatge. 

Ens organitzem en 5 racons d’aprenentatge diferents:

  • Construccions
  • Jocs de taula
  • Mans
  • Caseta
  • Colors

Fem 5 grups estables de nens i nenes de cada classe: l’equip 1, 2, 3, 4 i 5. Tots els grups passaran  per tots els racons de manera rotativa.

Les capacitats a Educació Infantil són treballades de manera global. No obstant això, els  racons d’aprenentatge proposats  ens permeten fer especial incidència en les diferents competències curriculars.

Els racons de Construccions i Jocs de taula permeten treballar els diferents aspectes del llenguatge matemàtic: nombre i quantitat, lògica (associar, relacionar, seriar…) percepció, mesura, geometria, espai…

Al racó de les Mans es posen en joc habilitats i destreses de motricitat fina, dissociació de moviments de dits, mà, canell, la prensió, la pressió, manipulació de materials…

A la Caseta els infants desenvolupen el seu joc simbòlic, compartint materials,  propostes, relacionant-se i fent servir el llenguatge verbal com a eina de comunicació, posant en marxa capacitats d’espera, negociació…

El racó de Colors  conté propostes  que permeten l’experimentació i l’expressió amb les diferents formes del llenguatge artístic: pintura, collage, modelatge…

La capacitat d’autonomia personal, el principi del treball cooperatiu, la responsabilitat en l’organització i recollida dels materials, el llenguatge verbal com a eina d’intercanvi d’informació, són alguns dels aspectes que treballem sistemàticament en l’organització de tots els racons d’aprenentatge.

Clica a la imatge per veure més fotografies.