La Plaça de l’Ametller

La Plaça de l’Ametller és una aula de l’escola habilitada per al joc simbòlic. Hi ha 8 casetes per jugar: una escola, un taller mecànic, una botiga, una casa, una consulta mèdica, un restaurant, una perruqueria i un racó de les disfresses. Totes les cases estan disposades al voltant d’una aula com si el centre fos una plaça.

És un espai per fer joc simbòlic i a l’hora practicar vocabulari i estructures lingüístiques. Aquesta idea es va posar en pràctica ja fa molts anys gràcies a la col·laboració de les famílies i les/els mestres que van participar en el disseny, dibuix i pintura de cada una de les cases que composen la Plaça de l’Ametller.

En aquest espai, les nenes i els nens comparteixen jocs i estableixen relacions amb el seus companys i companyes tot adoptant rols de personatges de la vida quotidiana convertint-se en els protagonistes de l’acció i representant diferents papers (pare, mare, fill, botiguera, mestra, metgessa…) que poden relacionar amb situacions de la vida quotidiana. Després, aquests papers els poden transferir a fora de l’escola (quan van al metge perquè no es troben bé, quan es van a tallar els cabells en una perruqueria…). Mentre juguen verbalitzen les seves accions establint així conversa i diàleg amb els companys.

El joc simbòlic és un mitjà d’aprenentatge important que ajuda les nenes i els nens tant a conèixer-se a si mateixos com al món que els envolta.

La Plaça de l’Ametller compta amb material molt divers i específic de cadascun dels espais.

Els alumnes d’Educació Infantil hi van setmanalment en petit grup en sessions de mitja hora o tres quarts d’hora.

GALERIA D’IMATGES CURS 2019-20

PLAÇA DE L’AMETLLER P4