Festa Major

L’escola Estalella fa molts anys que comença el curs escolar treballant aquesta festa tradicional de formes pedagògiques diverses i des de les diferents àrees de coneixement, i és que la Festa Major de Vilafranca és un fet arrelat a l’escola i present dins del currículum podríem dir que des de sempre, però d’una manera més formal i efectiva des de principis dels anys 80.

El dia de la Festa Major, normalment el primer divendres del mes d’octubre, tot l’alumnat de l’escola balla al pati una dansa de la Festa Major amb la coreografia adaptada a la seva edat.

Dins de l’àrea d’Educació Física juntament amb l’àrea de música l’alumnat aprèn cadascuna de les danses, els moviments i desplaçaments a fer segons el ritme de la música. El resultat sempre és excepcional!

Totes les danses estan acompanyades per un grup de grallers de la vila, els “Grallers de l’Armilla”.

L’any 2005 va guanyar un premi Baldiri i Reixac als alumnes.

Aquí podem veure la Festa Major de l’Estalella de l’any 2015: