Europe Day 2023

Cada any, el dia 9 de maig, se celebra la Diada d’Europa. Aquest curs, els nens i nenes de diferents nivells de l’escola Salvador Espriu ens hem sumat a la celebració treballant l’amistat entre pobles i el joc amb infants d’altres escoles.

Els grups de 3r A i 3r B han celebrat la diada amb postals dels seus companys d’eTwinning eslovens. Ha estat molt emocionant rebre les seves creacions fetes especialment per nosaltres. A Eslovènia també han rebut les nostres postals a temps i els hi han agradat molt, de manera que hem celebrat la diada al mateix temps.

Els grups de 5è A i 5è B han celebrat la diada junt amb nenes i nenes d’altres escoles del Vallès Oriental, organitzant una jornada de jocs tradicionals europeus plegats. Cada escola ha triat uns països i ha fet recerca sobre jocs tradicionals que s’hi juguen. Nosaltres vam triar França i Noruega, i els jocs que vam triar per representar aquests països van ser l’Escargot (el caragol, semblant a la xarranca) i Stiv Heks (un joc d’atrapar amb una bruixa, semblant a l’Stop). A la trobada, hem ensenyat a jugar aquests jocs i hem jugat als que havien preparat les altres escoles: Abariza (Grècia), Eierlopen (Holanda), Bro bro Bille (Dinamarca), Snap Ball (Àustria), Plainy Clappy (Escòcia), Rings (Irlanda) i Cencio Mollo (Itàlia). Ens ho hem passat molt bé, hem fet amistat amb nens i nenes d’altres escoles i hem après jocs nous que de ben segur jugarem a partir d’ara.

Happy Europe Day everyone!!