Fem el braçalet de la centena

Atenció atenció!!!

A segon estem molt emocionats perquè hem començat a treballar el concepte de centena. Tal com us vam explicar el curs passat quan vam introduir la desena, els nombres són la base de les matemàtiques i per això cal entendre i comprendre l’ordre dels nombres i la seva composició. Per ajudar-nos a entendre i no oblidar el concepte, avui hem fet el braçalet de la centena.

Què necessitem per fer el braçalet? Unitats, desenes i centenes, oi? Doncs som-hi!

Comencem posant al fil 10 boletes petites que representen les unitats, ja tenim una desena. Afegim la primera boleta de mida mitjana que representa una desena. I ara quantes desenes necessitarem per fer la centena? Molt bé, 10 desenes, com que ja havíem posat una ara afegim les 9 que falten. Un cop tenim les 10 desenes ja tenim una centena. Doncs afegim l’última  boleta que és la més gran I representa la centena.

Ja tenim el braçalet de la centena fet i ens ajudarà a no oblidar que sempre hem de fer paquets de 10. Primer 10 unitats per fer una desena, i després 10 desenes per fer una centena.

Voleu veure que macos ens han quedat? A més d’aprendre hem gaudit molt amb l’activitat.

2n A 

2n B