Taller de la Biomassa pel Clima

Avui, dimecres dia 3 de novembre, han vingut de la Diputació de Barcelona a fer-nos un taller sobre la Biomassa pel Clima. Hem après que la biomassa és una font important que pot contribuir a pal·liar el dèficit energètic actual, ja que és renovable (es fa servir matèria orgànica provinent de la fusta dels arbres), econòmica, relativament neta (com a mínim, més que la procedent dels combustibles fòssils) i necessita tecnologies poc complexes. També hem fet alguna dinàmica sobre els avantatges i inconvenients de fer servir energies renovables o combustibles fòssils.

Seguidament de la xerrada, i en grups de 5 persones, hem anat a visitar la caldera de biomassa que tenim instal·lada just al darrere de la nostra escola. Aquesta caldera forma part del Projecte de Xarxes de Calor amb Biomassa, que escalfa un total de 5 equipaments públics situats per la zona de la nostra escola: el Cinema Edison, l’Escola Municipal del Treball, l’Escola Municipal Salvador Llobet, l’Institut  Antoni Cumella i la nostra escola.

Ha estat molt interessant i esperem que s’hi puguin construir moltes més calderes de biomassa arreu del territori.

Us deixem unes fotos de la visita que esperem que us agradin.

Desés una font important que pot contribuir a pal·liar el dèficit energètic actual, ja que és renovable, barata,relativament neta (com a mínim, més que la procedent dels combustibles fòssils) i necessita tecnologies poc complexes.