1r. MOVE YOUR BODY (ENGLISH) AND THE PLANTS (SCIENCE)

This term we start our English lessons with two very interesting topics: on the one hand, body parts in English: Body parts, move your body! and on the other hand, the plants in Science.

In English and Science we continue working with the same methodology: we start classes with the routines, we sing and dance songs, we play games to learn vocabulary, we start to write vocabulary and some structure, we do manipulative and fun activities to motivate the students, we use many visual and movement resources in order to gradually reach the basics of the language…

In Science, this week we worked with Snappet tablets to practice vocabulary. Each student has a tablet and makes different activities that the teacher sends them. Students like to help each other! The lessons are interactive and the didactic material is adaptive so it can be adapted to the pace of each student. In addition, it allows the teacher to know at all times the progress of each student in order to be able to help them according to their different needs.

Below, we show you some photographs of a small sample: the song we practiced from “Head, shoulders, knees and toes” and a bingo of the body parts we worked on in English.

Mou el cos (Anglès) i les Plantes (Science)

Aquest trimestre hem començat les classes d’anglès amb dos temes ben interessants: d’una banda les parts del cos a Anglès: Body parts, move your body! i les plantes a Science.

A Anglès i Science continuem treballant amb la mateixa metodologia: comencem les classes amb les rutines, cantem i ballem cançons, realitzem jocs per tal d’aprendre el vocabulari, comencem a escriure vocabulari i alguna estructura, fem activitats manipulatives i divertides per tal de motivar l’alumnat, utilitzem moltes recursos visuals i de moviment per tal d’assolir poc a poc les bases de la llengua…

A Science aquesta setmana hem treballat amb les tauletes Snappet per tal d’anar practicant el vocabulari. Cada alumne té una tauleta i va realitzant diferents activitats que els envia la mestra. Als alumnes els agrada ajudar-se entre ells/es! Les lliçons són interactives i el material didàctic és adaptatiu pel que permet adaptar-se al ritme de cada alumne. A més, permet al mestre saber en tot moment l’evolució de cada alumne per poder ajudar-los en funció de les diferents necessitats.  

A continuació us ensenyem fotografies d’una petita mostra: la cançó que vam practicar de “Head, shoulders, knees and toes” i un bingo de les parts del cos que vam treballar a Anglès. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>