A P5 TREBALLEM LA LONGITUD

Els alumnes de P5 hem començat a treballar la mesura de la longitud a les sessions de llenguatge matemàtic. En un inici
ens hem preguntat: Com ho fem per mesurar? Quins estris coneixem?
Prèviament a l’ús d’algun estri, hem començat a mesurar de manera imprecisa, a partir d’objectes de l’entorn proper o
unitats de mesura no convencionals, com els pams, les passes, etc. Hem sortit a fora el pati a mesurar la pista amb passes,
hem mesurat amb peus l’amplada de l’aula i també ens les hem enginyat amb plastilina per mesurar línies corbes i poder-
les ordenar de menys a més longitud.
Tot seguit, hem presentat la cinta mètrica com a instrument de mesura i ens hem familiaritzat amb el seu ús mesurant
objectes que trobem a l’aula.
Arran d’aquest treball ha sorgit l’interès dels alumnes per saber la seva alçada, la qual han mesurat de diferents maneres.
Ha resultat una activitat molt enriquidora!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>