Els alumnes de P5 hem començat a treballar la mesura de la longitud a les sessions de llenguatge matemàtic. En un inici
ens hem preguntat: Com ho fem per mesurar? Quins estris coneixem?
Prèviament a l’ús d’algun estri, hem començat a mesurar de manera imprecisa, a partir d’objectes de l’entorn proper o
unitats de mesura no convencionals, com els pams, les passes, etc. Hem sortit a fora el pati a mesurar la pista amb passes,
hem mesurat amb peus l’amplada de l’aula i també ens les hem enginyat amb plastilina per mesurar línies corbes i poder-
les ordenar de menys a més longitud.
Tot seguit, hem presentat la cinta mètrica com a instrument de mesura i ens hem familiaritzat amb el seu ús mesurant
objectes que trobem a l’aula.
Arran d’aquest treball ha sorgit l’interès dels alumnes per saber la seva alçada, la qual han mesurat de diferents maneres.
Ha resultat una activitat molt enriquidora!