Els nens i nenes de 4t hem anat a l’Ajuntament a fer una activitat. Quan hem arribat, un guia ens estava esperant.
Asseguts a la Plaça del Vi ens hem fixat en com és l’Ajuntament per fora. Per cert, ja tenen els gegants, capgrossos i dracs a punt per iniciar les Fires!!
A la porta d’entrada de la sala de plens, just a sobre, hi ha l’estàtua d’un cap (que representa l’alcalde) amb un arbre a sobre (l’arbre de la saviesa) i que es mossega la llengua (perquè no sempre pot dir el que pensa i sap). De cada costat del cap en surt una llarga corda amb un cap a cada extrem (representen els regidors, els ajudants de l’alcalde).
A dins de la sala de plens, hem fet tres grups amb un representant a cada un. El guia feia d’alcalde i els representants de cada grup, de regidors. Tots asseguts, el guia ha proposat debatre un tema: com arreglar el Pont de Ferro o Eiffel. Cada grup s’ha reunit i ha proposat una sèrie d’accions per arreglar-lo. Després els representants han exposat a la resta de grups i al guia les decisions preses al seu grup. El guia ha intentat posar d’acord els tres representants amb unes accions úniques en les què tots tres hi estaven d’acord. Finalment, tothom ha votat en un paperet si hi estava d’acord o no.
Ha estat una experiència molt interessant el fet de posar-se en la pell d’un representant de la ciutadania. No sempre és fàcil posar-se d’acord en un mateix tema i exigeix tranquil·litat en la presa de decisions, escoltar els altres i pensar bé el que es proposa.







