A partir del conte “Els colors de l’Àfrica”, els infants d’I4 ens hem endinsat en un viatge ple de descobertes, art i cultura.
Aquest conte ens ha obert la porta a parlar dels colors, de les emocions que transmeten i de la riquesa cultural del continent africà. A partir d’aquí, hem realitzat diverses activitats que ens han permès aprendre d’una manera vivencial, creativa i molt divertida.
🎈 Un globus aerostàtic molt especial

Entre tots i totes hem elaborat un globus aerostàtic ben bonic. Aquest globus ens ha ajudat a imaginar com l’elefant del conte viatjava per tota l’Àfrica buscant nous colors per transformar el seu món gris en un lloc més alegre i divertit. A través d’aquesta activitat hem viatjat amb la imaginació i hem entès que el món és gran, divers i ple de riquesa cultural.
🎶 Música i moviment

Hem après la cançó “Che Che Kulé”, una cançó tradicional africana, i l’hem gaudit ballant i seguint el ritme amb el cos. Ens ho hem passat d’allò més bé mentre treballàvem la coordinació, l’escolta i el sentit del ritme.
🎨 Art ple de colors
També hem creat un mural col·lectiu amb pintura, utilitzant colors vius i alegres, inspirats en els paisatges, teles i expressions artístiques africanes. Ha estat una experiència d’expressió lliure, cooperació i creativitat compartida.
Aquest projecte ens ha ajudat a conèixer una mica més altres cultures, a valorar la diversitat i a expressar-nos a través de l’art, la música i el treball en equip.



