LA MALETA DE PICASSO a VOTV.

L’escola Camins de les Franqueses del Vallès, som un dels centres que s’ha acollit al programa pilot de la maleta Picasso. Els grups d’I4, 2n i 5è de primària, han conegut les diferents vessants del reconegut artista andalús a través del joc, la investigació i l’aprenentatge.

La maleta de Picasso són tres caixes d’aprenentatges itinerant per les escoles amb materials didàctics que permeten apropar la figura de l’artista i el Museu Picasso de Barcelona a l’alumnat de Cicle infantil, Primària i primers cursos de Secundària (de 3 a 14 anys).

L’objectiu principal de la maleta és donar recursos per a la comprensió i treball de l’Art a partir de Picasso. Tots els materials didàctics es basen en el joc, la reflexió i la descoberta, per generar experiències multisensorials i perceptives que porten a l’infant a connectar amb les emocions i esdevenen la via per l’aprenentatge i l’expressió. L’alumnat és el protagonista i generador del seu propi aprenentatge. En el disseny d’aquests materials s’han tingut en compte criteris de disseny universal per afavorir la inclusió dels alumnes amb discapacitats, permetent compartir experiències, emocions i conceptes amb els seus companys.

La proposta de la Maleta de Picasso ha estat desenvolupada a partir de converses i reflexions entre les membres del departament d’Educació del Museu Picasso Barcelona i els equips docents de la Fundació Collserola.