EL BALLET DE LA BAUHAUS

I ja estem engrescats i engrescades en la creació artística del recull de tasques del tercer trimestre. Aquesta vegada continuem el treball de la Bauhaus. L’escola d’arquitectura, disseny, artesania i art fundada el 1919 per Walter Gropius a Weimar (Alemanya).

L’iniciador de la creació ha estat l’àlbum il·lustrat Un bon amic de l’Anna Font. Un àlbum il·lustrat que alhora és un joc per a que els més petits connectin amb el seu propi cos i juguin a imaginar i crear nous personatges! Un d’aquests personatges ràpidament ens ha recordat als personatges del ballet triàdic de la Bauhaus i és aquí on hem fet el salt artístic.

El Ballet de la Bauhaus no era un ballet en sentit tradicional, sinó una combinació de dansa, vestuari, pantomima i música; els ballarins anaven vestits amb “dissenys geomètrics”. El títol triàdic derivava de la paraula triàde, és a dir triple. I és que era una dansa en tres parts, amb tres balls de caràcter diferent, que oscil·laven entre allò jocós i allò seriós.

Nosaltres ens hem inspirat en aquests personatges per construir el nostre fent ús del material sobrant de la primera acció del projecte Muda[c]: El live painting.

Personatges acolorits plens d’experiència i aprenentatges. Gest, moviment i disseny visual.

Us deiem aqui un video d’un excel·lent llibre Pop-up del ballet Bauhaus.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>