Xerrada sobre Internet Segura a 5è

El passat dimecres 20 d’octubre ens van visitar a l’escola dues agents dels Mossos d’esquadra, l’Alexandra i la Montse, a fer-nos una xerrada sobre Internet Segura.

El programa Internet Segura està vinculat a l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya i alineat amb el programa de la Comissió Europea Estratègia per a una Internet millor per a nens i nenes i té com a objectiu aconseguir que els menors emprin les noves tecnologies d’una manera satisfactòria i segura.

L’alumnat de 5è A i B han après moltes coses per tal de moure’s dins d’una xarxa d’internet segura. Entre tots i totes hem de tenir present:

– A través d’un conte «La Ciber Caputxeta», hem après tot el que hem fer per estar segurs a les xarxes socials.

– No posar el nostre nom complert a l’usuari.

– No posar la nostra cara al nostre perfil.

– Si ets menor de 13 anys demana la supervisió i permís dels pares.

– No donar les dades personals a ningú que no coneguem. Utilitzar un compte privat només amb els nostres amics i amigues.

– Si algú et fa algun comentari dolent, dir-ho sempre a un adult.

– Pensar en les conseqüències abans de publicar una cosa.

– Posar i pensar contrasenyes segures.

– Jugar online als videojocs amb els nostres amics i amigues, no amb gent desconeguda.

Esperem que totes i tots vosaltres també tingueu en compte totes aquestes recomanacions per navegar de forma segura!