UNA BONA ALIMENTACIÓ ÉS IMPORTANT!

Com a educadors en el lleure i responsables dels nens i les nenes en l’espai migdia, entenem el menjador escolar com a espai idoni per treballar tot un seguit d’actituds i hàbits relacionats amb la higiene, l’alimentació, la sostenibilitat, el consum responsable, l’ordre i la convivència.

Els principals objectius del servei de menjador són:

• Cobrir les necessitats nutritives dels alumnes.
  • Fomentar l’adquisició d’hàbits alimentaris i d’higiene.
  • Oferir una dieta diversa, equilibrada i en quantitat suficient.
  • Promoure accions educatives relacionades amb l’adquisició d’hàbits, actituds, comportaments i valors socials, alimentaris, d’higiene i salut, mediambientals i de convivència.

El nostre projecte de menjador implica un procés global, en el qual ha de participar tota la comunitat escolar: escola i família. Tots som agents educatius, i això fa que tinguem la responsabilitat d’educar i sensibilitzar els nostres infants envers la importància de l’alimentació i els hàbits saludables.

El treball educatiu al menjador anirà entorn de 4 eixos fonamentals:

Alimentació

• Equilibri nutricional: combinació d’aliments.
  • Porcions equilibrades en funció de les edats.
  • Treball del sentit del gust: tastar tots els aliments.
  • Temps destinat a la ingesta.

Salut i higiene

• Higiene  personal (rentar mans, dents, evitat embrutar-se durant l’àpat…).
  • Reconeixement del aliments i les seves propietats nutritives.

Actitud i relació

• Respectar els monitors/es i els companys/es.
  • Ambient tranquil.
  • To de veu adequat.
  • Pautes de convivència.
  • Compliment de càrrecs i responsabilitats….

Sostenibilitat mediambiental

• Reduir, reutilitzar, reciclar. Es treballa el reciclatge de les deixalles durant l’horari de menjador.

L’alimentació és un procés que ens acompanya tota la vida, a través del qual obtenim els nutrients necessaris per l’organisme.

Una alimentació equilibrada, completa i satisfactòria ens permet tenir un creixement físic i mental adequat. Per aquest motiu, des de l’AMPA de l’Escola Alba hem treballat per oferir als nostres nens i nenes un servei de menjador de qualitat que els proporcioni els màxims beneficis.

A l’hora d’elaborar els menús tenim en compte els següents punts:

• Menús variats i casolans, complets i adequats a les necessitats fisiològiques dels nens i nenes.
  • Menús atractius basats en la dieta mediterrània, amb varietat de colors, textures i tècniques culinàries.
  • Programació de menús adequats a l’època de l’any.
  • Potenciar el consum de tots els grups d’aliments: cereals, llegums, tubercles, verdures i hortalisses, fruita, lactis, carns, ous, peix, olis i fruita seca.
  • Seleccionar aliments amb elevats beneficis nutritius.
  • Facilitar dietes personalitzades (malalties, al·lèrgies, intoleràncies, etc.)