Taller de poesia a 6è “Paraula de nen”

El passat 26 de febrer els alumnes de 6è vam fer dos activitats, en primer lloc un taller de poesia anomenat “Paraula de nen” i després fer una enquesta per recollir informació sobre el reciclatge a les llars.
Per tal de realitzar l’enquesta ens vam organitzar en grups de 4 o 5 persones. Cada grup tenia les preguntes relacionades amb el reciclatge: en primer lloc si reciclaven, en cas afirmatiu preguntàvem quins materials i si coneixien el significat de l’expressió “les tres erres”. En cas contrari, preguntàvem els motius.
Abans de començar vam recordar que cal ser amables amb la gent, preguntar si disposen de temps per realitzar l’enquesta i a més a més informar el motiu de l’enquesta.
En general la gent va ser simpàtica i ens va respondre amablement.
Tot i què encara no hem reunit els resultats de les dues classes, a primera vista ens hem adonat que la major part dels homes i les dones reciclen bastant sobretot tot: plàstic, paper i cartó. Més endavant publicarem a la web els resultats d’aquesta enquesta.
Va ser molt divertit, i si en el futur, algú pensa ser periodista és una una bona iniciativa i una molt bona experiència per fer-se la idea.
Quan ja vam haver acabat aquesta estona fent de reporters, vam esmorzar i vam entrar al Caixafòrum. En Xavier Macià, un poeta lleidatà, ens va parlar del valor de la poesia, especialment avui en dia que sembla que de vegades oblidem els valors. La poesia ens ajuda a connectar amb un altre món, ens fa treballar la imaginació i és una bona amiga, ja que sempre estarà allí, passi el que passi, tinguis els sentiments que tinguis sempre podràs desfogar-te escrivint, llegint o escoltant una poesia. Ens ho vam passar genial ja que ens va ensenyar diferents valors d’una manera divertida i diferent.
Va ser un dia magnífic!

Blau Granell 6è.