LA UNITAT CANINA DELS MOSSOS D’ESQUADRA

És una de les 5 peculiars unitats de l’àrea central de suport operatiu dels Mossos d’Esquadra.
La unitat canina es beneficia d’un dels sentits com l’olfacte, per poder realitzar les tasques d’investigació.

QUALITATS:
La seva capacitat olfactiva ha de ser 100.000 vegades superior a la dels humans, una resistència també molt superior, rapidesa a la recerca i bona capacitat en discriminar una olor.

GRUPS DE RECERCA:
Hi ha tres tipus de grups de recerca:

• D’explosius
  • D’estupefaents
  • Persones desaparegudes

RACES QUE UTILITZEN:
Acostumen a treballar amb Pastors Alemanys , Pastors Belga, Labradors o Golden Retriber, o tot tipus de gossos mitjans, no massa petits ni molt grans.

QUAN COMENÇEN A ENTRENAR ALS GOSSOS?
Podem dir que l’entrenament comença des de el moment en que neix per part de la mare i resta dels cadells, després actua la unitat canina quan tenen d’un a tres anys.

BASES DE L’ENTRENAMENT:

• Conèixer el contingut i els objectius de l’exercici
  • Condicionament instrumental
  • Paciència

El dia 12 de desembre ens van visitar a l’escola Alba, i després d’una xerrada informativa per part dels Mossos, ens van fer una demostració de recerca per part dels gossos al gimnàs.

Volem agrair al Departament de Seguretat, i en concret a la unitat canina dels mossos d’esquadra, el seu treball per a la societat, així com la informació sobre el seu treball a l’escola.